Kouzelná Almara od Mitonu a Tomáše Čupra spustila provoz s prvními e-shopy

V první várce začaly služby Kouzelné almary využívat internetové obchody Slevomat, Vykupto, Bonami, Vasecocky, Berslevu, během několika týdnů ale má dojít i na oznámení největších hráčů české e-commerce. Projekt se poprvé představil před několika týdny a dnes ohlásil oficiální start.

Pro začátek je k dispozici 13 frekventovaných lokalit v Praze, které pokrývají velká obchodní centra, veřejně přístupná venkovní parkoviště i čerpací stanice. Řada z nich by měla být dostupná nonstop, do konce roku má být míst 70 až 100. Cena za tento způsob doručení bude 59 korun, balík bude k vyzvednutí 24 hodin po objednání a na místě na majitele počká až tři dny.

Oblast zasílání balíků se snaží „vyřešit“ řada projektů. Nejširší síť nezávislých výdejních míst v Česku a na Slovensku má Zasilkovna.cz, obdobně funguje také třeba Ulozenka.cz, přičemž tyto sítě bojují kromě dostupnosti také nízkou cenou. Přímo na balíkomaty chce vsadit také Česká pošta, není ale jasné, kdy přesně se tak stane, a polský Integer zase hodlá nabízet primárně infrastrukturu automatů – zatím jich má několik desítek.

„Vím, že nebudeme dlouho sami, ale věřím, že to urveme. Máme na to kapitál a myslím si, že máme k e-shopům blíž, jsme sami součástí toho trhu a máme pro něj pochopení,“ vysvětlil Tomáš Čupr. „Kouzelnou almaru stavíme jako službu, ne jako infrastrukturu, i v tom vidíme odlišení,“ dodal ředitel projektu David Pečenka.

Stejně jako v případě Slevomatu se Čupr netají tím, že hodlá Čechy přimět k placení kartou, a s možností placení v hotovosti se tak ani v tomto případě nepočítá. Skutečnou prověrkou celého systému asi bude až tradiční vánoční šílenství, času na přípravu je ale zatím dost.