Klout umožní uživatelům použít vliv jako investici

Klout na projektu spolupracuje se společností Wahooly. Během následujících dvou týdnů budou osloveni uživatelé Kloutu se skóre 45 a vyšším, během ledna pak těmto lidem bude představeno 200 startupů. Z představených startupů si mohou vybrat takové, které je zaujmou, a následně vstoupit do „výběrového řízení“ na „investora“. Investovat ovšem nebudou peníze, ale svůj vliv na sociálních médiích, který začínajícím projektům může přijít velmi vhod. Dana Severson z Wahooly vysvětluje systém na příkladu:

„Dejme tomu že startup A chce rozdělit 5 tisícům uživatelů celkem pětiprocentní podíl. My bychom dali 25 tisícům možnost se přihlásit, z tohoto počtu bychom vybrali 5 tisíc. […] Jejich podíl poté bude růst či klesat s tím, jak vyhodnotíme jejich sociálně mediální aktivitu ve vztahu ke zvolené značce. Pokud se rozhodnou nic nedělat, jejich podíl se bude snižovat.“

Wahooly tak přináší všem vlivným uživatelům sociálních médií způsob, jak svůj vliv zúročit účastí na nějakém zajímavém projektu. Nápad vypadá dobře z několika důvodů. Předně, každý uživatel si bude moci vybrat, zda se vůbec chce zúčastnit, a pokud ano, bude mít na výběr širokou paletu startupů. Nebude tak žádný problém postavit se pouze za takový projekt, který se uživateli bude skutečně líbit. Právě to, tedy sympatie k projektu, spolu se získáním podílu na něm a prvotním výběrem z vlivných (a ze samé podstaty tedy také aktivních) uživatelů sociálních médií, by měl zajistit, že se „investoři“ skutečně budou do propagace startupů aktivně zapojovat.

Via Mashable