Jakub Havrlant a Spread Capital investují téměř milion dolarů do Brand Embassy

Investice byla uzavřena v době, kdy původně česká Brand Embassy expanduje se svým produktem na globální trh. „V únoru jsme rozšířili naše kanceláře v České republice a Velké Británii o obchodní zastoupení v USA, Dubaji, Portugalsku, Slovensku, Španělsku a Latinské Americe. Partnerství s novými investory nám pomůže rozšířit obchodní i vývojový tým a uvést produktové novinky,“ říká Vít Horký, zakladatel a CEO společnosti.

Rockaway Capital a Spread Capital, investiční fondy vstupující do Brand Embassy, vidí ve firmě velký potenciál. „Brand Embassy vidím jako globální projekt, který má už v této fázi silnou pozici a čekám, že výrazně poroste spolu s celým segmentem zákaznické péče přes sociální sítě, který získává na významu,“ vysvětluje Jakub Havrlant, který do loňského srpna vedl skupinu Allegro v Česku a na Slovensku a stojí také například za projektem BezRealitky.cz.

Letos Havrlant plánuje prostřednictvím nově otevřeného Rockaway Capital vložit do do českých i zahraničních projektů z oblasti consumer internet dalších 300 milionů korun.

Noví investoři nahradí staré

„Vždy jsme hrdí, když je nějaký Čech nejlepší na světě. Vítek Horký a jeho tým nás přesvědčili, že jsou zapálení pro svou věc a změní svět,“ říká Josef Chvojka ze Spread Capital. Nová investiční společnost začala budovat své portfolio minulý rok, zásadní expanze probíhá letos, kdy je Spread Capital připraven investovat až 500 milionů korun do projektů, které nejsou limitované oborem, ale které mají společné parametry v inovaci, originalitě a entusiasmu jejich nositelů.

Z projektu současně vystupují dosavadní investoři – technologický akcelerátor StartupYard a majitel reklamní skupiny Kindred Group Michal Nydrle. „Je to pro nás radostné potvrzení naší dlouhodobé důvěry v tým Brand Embassy. Akcelerovali jsme jejich růst před třemi lety, když dva zakladatelé přišli se zajímavým nápadem. Jsme nadšeni z jejich dynamického růstu a přejeme mnoho úspěchů s novým partnerem,“ komentoval to Cedric Maloux, ředitel StartupYardu.

Jakub Havrlant sjednotil všechny své aktivity pod skupinu Rockaway v polovině minulého roku. Jsou v ní zastoupené jak portfoliové projekty, ve kterých drží podíl, tak i strategické aktivity, na kterých se aktivně podílí. Na konci roku 2013 obraty projektů skupiny Rockaway dosáhly hranice 780 milionů korun. Specializuje se na internetové projekty, které mají přesah do offline světa a mají šanci změnit uživatelské chování.

Sociální média se stávají centrem zákaznické péče

Brand Embassy pomáhá firmám se zodpovídáním zákaznických dotazů na Facebooku, Twitteru a dalších sociálních sítích pomocí své webové platformy. K investici dochází v době, kdy se zákaznický servis stále více přesouvá z tradičních telefonních linek na sociální média. „Náš nástroj využívá přes 50 mezinárodních firem a od roku 2012 přes něj vyřídily více než 7,5 milionu zákaznických požadavků,“ říká Horký.

Nejsilnějšími sektory Brand Embassy jsou telekomunikační operátoři a banky, u nichž uživatelé sociálních sítí vyžadují rychlou a kvalitní péči. Produkt používají firmy jako T-Mobile, Vodafone, Telefonica O2, Air bank, Kia Motors nebo ING. Společnost byla také oceněna prestižní americkou cenou Red Herring Europe 2013.

Firmy mají stále větší zájem využívat Facebook a Twitter pro konverzaci se zákazníky, a to i na úkor tradičních marketingových kampaní. Podle studie 2013 Social Media Benchmark výzkumné agentury J.D. Power and Associates zákaznické požadavky na sociálních sítích převládají, což se projevuje nejvíce u mladých konzumentů 18-29 let, kteří sociální média využívají pro zákaznickou péči téměř dvakrát více (43 %) než pro marketing (23 %).