Infografika: Jak se daří startupu Heaven Labs, jehož Mana přinesla revoluci ve funkční stravě

Zakladatel startupu Heaven Labs Jakub Krejčík vymyslel v roce 2014 jídlo v prášku nazvané po biblickém pokrmu Mana. Unikátní funkční strava dodá tělu přesně to, co potřebuje – a nic zbytečného a špatného navíc. Po čtyřech letech má Mana desetitisíce pravidelných uživatelů, kteří chtějí jíst efektivně a kvalitně.

Prodeje se Maně daří nejen ve vlastním e-shopu, ale dlouhodobě je nejprodávanějším produktem i na Alza.cz v sekci sportovní výživa. Od letošní zimy je k dostání už i v hypermarketech Globus nebo pražských trafikách Relay.

„Mana je lehce stravitelná, má přesně dané množství nutrientů včetně stopových prvků, minerálů, vitamínů a dalších tělu prospěšných látek přispívajících ke správné funkci těla a mysli. Může sloužit jako úplná náhrada stravy, případně jako alternativa při nedostatku času na přípravu jídla. Nebo jako jednoduché řešení jídla na cestách,“ popisuje své revoluční jídlo čtyřiatřicetiletý inovátor Jakub Krejčík.

Jakub Krejčík, zakladatel Heaven Labs

Mana online i offline

Funkční potravina Mana, která se vyrábí v prášku a také jako hotový nápoj k okamžitému užití, urazila od svého vzniku obrovský kus cesty. Za uplynulé tři roky se jí podařilo otevřít v České republice zcela nový směr smýšlení o jídle a přístupu k němu. Poté, co byla v prvních letech k dostání pouze ve vlastním e-shopu, Manu začal vloni prodávat největší český e-shop Alza.cz a také světový e-commerce gigant Amazon. Od konce letošního ledna navíc mohou toto jídlo koupit zákazníci také ve všech hypermarketech Globus nebo v pražských trafikách Relay.

Začátky uhříněvského startupu Heaven Labs přitom byly velice skromné. Krejčík se potravinami a jejich složením začal zabývat v době, kdy mu umírali prarodiče na onkologické onemocnění a nemohli konzumovat pevnou stravu. Vzal to proto z druhého konce a vlastní zdravou a vyváženou potravinu si vyrobil. Peníze na dokončení první verze Many vybíral od fanoušků pomocí crowdfundingové kampaně. Firmu rozjížděl jen s manželkou, později se mu pak povedlo do projektu přizvat ještě dva kamarády.

„Mana začínala v sáčcích z IKEA a byla zabalená v krabici, co jsem našel doma. Na sáčky s práškem jsme lepili první logo, které jsme vystřihli z nalepovacího archu,“ popisuje Krejčík začátky podnikání.

V roce 2015 jeho firma dosáhla obratu 23 milionů, což mu umožnilo další vývoj výrobku a především hotového nápoje Mana drinku hradit ze svého. „Nepotřebovali jsme investora. Díky tomu vše zůstalo a stále zůstává stoprocentně pod naší kontrolou, přes výzkum, vědecké a laboratorní studie, výrobu, logistiku, prodej. To má pro nás velkou prioritu,“ říká Krejčík.

Loňský obrat ve výši 87 milionů korun je sice relativně malý, každým rokem se však zvyšuje na dvojnásobek. Letos navíc Heaven Labs otevřel pobočku v Německu a v druhé polovině roku by měla následovat expanze do USA. Obrat by měl opět růst minimálně o 100 %.

Rychlému růstu startupu by měly pomoci i další kroky. Před pár dny Krejčík představil novou a vylepšenou verzi Mana drinku pod označením Mark 4. V blízké době také plánuje rozšířit nabídku Mana drinků o více chuťových variací.

Diskuze k článku