Incomaker nahrazující markeťáky pomocí umělé inteligence vstupuje na Fundlift

Česko-portugalský startup Incomaker zbavuje firmy starostí s marketingem a ve čtvrtek spustil investiční kampaň na platformě Fundlift, kde od investorů poptává pět milionů korun s úrokovou sazbou deset procent ročně.

Incomaker poskytuje cloudové řešení automatizace marketingu zejména pro malé a střední firmy. Lidské markeťáky nahrazuje inteligentními algoritmy a svým zákazníkům tak šetří náklady na marketing, zatím co zvyšuje jeho efektivitu.

Chceme změnit způsob, jak firmy – zejména ty malé – dělají svůj marketing. Myslíme si, že lidského mozku je škoda na to, aby jen naklikával kampaně do počítače, což je přesně to, co si mnoho současných marketérů představuje jako svou práci,“ uvádí Tomáš Šalamon, CEO a spoluzakladatel Incomakeru, držící ve společnosti nadpoloviční podíl.

„My v Incomakeru věříme, že v blízké budoucnosti takovou činnost nahradí stroje a chceme tomuto vývoji jít v čele. Skuteční marketéři se ale o místa bát nemusí, naopak, budou mít víc času na kreativitu a strategii,“ dodává Šalamon.

Na Fundliftu Incomaker poptává pět milionů korun formou dvouletých konvertibilních investičních certifikátů. Finance plánuje využít zejména na zahraniční expanzi, vybudování samostatné zákaznické podpory, ztrojnásobení kapacit serverů nebo vytvoření 38 různých integrací s dalšími platformami, systémy a sociálními sítěmi.

Na trh vstoupil Incomaker loni a dostal se na tržby kolem 5 tisíc eur měsíčně. Letos i díky externí investici očekává tržby kolem 25 tisíc eur měsíčně. S celkovými tržbami 1,7 milionu korun za rok 2017 je firma výdělečná, nicméně v plánu na letošní rok je opět ztráta.

Umělá inteligence nahrazující lidi

Software dokáže realizovat marketingové kampaně e-mailem, skrze sociální sítě, web, blogy, mobilní aplikace i další média, a to vše najednou. Hlavní výhoda Incomakeru je integrované řešení, díky kterému pokrývá v oblasti digitálního marketingu podstatnou část potřeb menších a středních firem.

Systémy big data a prostředky umělé inteligence v Incomakeru slouží zejména na upozorňování klientů na informace o webovém provozu, konkurenci nebo dalších podstatných skutečnostech.

Z výzkumu firmy vyplývá, že marketingové týmy věnují až 80 procent času úkolům, které by mohly být automatizovány. Incomaker pak i díky umělé inteligenci dokáže zkrátit přípravu marketingové kampaně z průměrných dvou hodin na 26 minut a nahradit řadu činností, které vykonával lidský odborník, automatizací.

Už od svého počátku se firma zaměřuje na mezinárodní trhy, což je způsobeno také jejími česko-portugalskými kořeny. V roce 2016 byl projekt oceněn prestižním grantem z programu Horizon 2020 Evropské komise financujícího inovativní projekty. Zároveň byl sedmou českou společností, která v tomto programu uspěla.

V roce 2017 firma zahájila své první prodeje a otestovala tržní přijetí produktu. V následujících letech plánuje růst nejprve především na evropském, a poté i na globálním trhu.

Diskuze k článku