Hybrid Grouponu a Foursquare láká na slevy i seznamování

Za vůbec největší slabinu klasických geolokačních služeb, jakými jsou Foursquare či Gowalla, považuje trojice zakladatelů GroupTabs to, že speciální odměny a slevy využívají především lidé, kteří už jsou pravidelnými návštěvníky daných podniků. Nové zákazníky proto chtějí přilákat integrací prvků Grouponu. A slaví úspěch.

Geolokace ve velkém

Sami tvůrci popisují GroupTabs jako Groupon, který potkal Foursquare. Celý systém funguje následovně: kavárna, restaurace nebo třeba obchod s oblečením vyvěsí svou nabídku, například třicetiprocentní slevu na určitý produkt. Stejně jako na klasických serverech pro hromadné nákupy se nabídka aktivuje v okamžiku, kdy ji potvrdí určitý počet lidí. V tomto případě se tak ale děje s pomocí check-inu – lidé se tak na daném místě rovnou scházejí a nabídka má po aktivaci okamžitou platnost. To má zajistit přísun zcela nových zákaznílů z okolí, kteří předtím o podniku nemuseli mít ani ponětí. Samozřejmostí je i možnost omezit maximální počet účastníků akce.

Přestože GroupTabs využívá otevřené API aplikace Foursquare, tvůrci start-upu se navíc rozhodli zabudovat důmyslný systém kontroly, zda je daný uživatel skutečně na místě. Služba je v současnosti v podobě HTML5 aplikace, která je uživatelům smartphonu přístupná prostřednictvím mobilního webu. Stabilní základnu poskytují aplikace určené pro iPhone, Android a BlackBerry. Pro potenciálního nakupujícího je služba zcela zdarma, za využití platformy platí jen prodejce. V případě, že nabídka není aktivována, prodejce neplatí nic.

Geolokační seznamka

Příští verze aplikace bude disponovat také základními charakteristikami sociální sítě, zvažuje se například integrace prvků oblíbených seznamovacích služeb. Právě v této neokoukané kombinaci by mohl ležet velký potenciál,  neboť díky GroupTabs se potkávají neznámí lidé s podobnými zájmy. Na spadnutí je také spuštění funkce RVSP, tedy sdílení pozice s přáteli prostřednictvím Facebooku nebo Twitteru a možnost setkávat se s nimi.

GroupTabs aktuálně dobývá New York, kde je doma stejně jako služba Foursquare. Jeho tvůrci nicméně míří mnohem dál, i když prozatím především do dalších amerických metropolí. Nevylučují ale ani případnou spolupráci s dalšími geolokačními službami, jmenovitě jde především o Gowallu, Brightkite a Loopt.

Via VB