Hithit má za sebou nejúspěšnější měsíc historie, v květnu lidé projektům poslali téměř 10 milionů

Crowdfundingovému serveru Hithit.cz se letos na jaře extrémně dařilo. V květnu lidé zdejším projektům poslali finanční příspěvky přesahující 9,4 milionu korun. V průběhu června se tu pak navíc dvěma kampaním podařilo překonat tří milionovou hranici a zařadit se tak mezi nejúspěšnější projekty v historii československého odměnového crowdfundingu.

Web Hithit.cz, který propojuje autory zajímavých nápadů s jejich zákazníky, během své šest a půl leté existence pravidelně dokazuje, že se skrz crowdfunding v Česku dají vybrat i opravdu velké finanční obnosy. Deset zdejších projektů už v minulosti překonalo milionovou hranici. V červnu jejich řady rozšířily projekty Tatra kolem světa 2 a V síti, kterým fanoušci poslali více než tři miliony korun.

Tatra kolem světa 2 je cestovatelský projekt Marka Havlíčka a Petra Holečka. Expedice by měla odstartovat v únoru 2020 z Prahy a její předpokládaná délka je tři roky. Cestovatelé plánují s Tatrou najet na 270 000 km okolo celého světa. Rozsáhlá výprava navazuje na stejnojmenný projekt, který se uskutečnil před 30 lety.

Fanoušci Tatře kolem světa 2 poslali celkem 3 016 922 Kč. Více jak 60 z nich se díky zakoupení odměny na Hithitu stane na týden až dva členy unikátní expedice a projede s ní například kus Mongolska, Kyrgyzstánu či Jižní Ameriky.

Celovečerní dokumentární film V síti naléhavým způsobem otevírá doposud tabuizované téma zneužívání dětí na internetu. Hlavní linka filmu sleduje radikální psychosociální experiment, pomocí kterého autoři Vít Klusák a Barbora Chalupová zviditelňují, s čím se v online prostoru potýkají děti ve věku 11–13 let.

Do kampaně se zapojilo nejvíce přispěvatelů za celou historii Hithitu. Celkem jich bylo 4 576 a projektu věnovali 3 012 923 Kč. Takto vysoká částka umožní autorům kromě kinodistribuce film rozšířit i o následnou osvětovou kampaň po českých školách.

Historicky nejúspěšnějším projektem na Hithitu je v tuto chvíli stále loňská kampaň české značky Bohempia na barefoot konopné tenisky, které k dosažení čtyř milionů scházelo jen necelých padesát tisíc.

“Nabízí se říct jediné, s dovolením budu parafrázovat slova klasika: Přátelé, tím to nekončí, jedeme dál,” říká jeden ze spolumajitelů Hithit.cz Pavel Eichler.

Diskuze k článku