Deezer, konkurent Spotify, získal investici 6,5 miliónu €

Deezer je jedním z nejpopulárnějších vyhledávacích hudebních enginů v Evropě, který dříve fungoval pod názvem BlogMusik. V době svého založení se potýkal s velkým množstvím právních problémů kvůli streamování hudby zdarma. Narozdíl od řady služeb podobného ražení se však Deezer odrazil ode dna, uzavřel základní nutné smlouvy s vydavatelskými společnostmi a v srpnu 2007 svojí službu relaunchoval, tentokrát již za plné podpory hudebních vydavatelství.

Od konkurence se Deezer odlišuje především plynulou integrací řady sociálních prvků, které ze stránky činí soběstačnou komunitu pro hudební fanoušky. Není třeba instalovat službu na PC, vše funguje v rámci webových stránek, kde může uživatel jednoduše sdílet své playlisty, hledat hudbu, která je podobná jeho oblíbené atd. V posledních měsících se začaly šířit drby o příchodu služby Deezer Premium, která by uživatelům zpřístupnila ještě více hudby za měsíční sazbu 9,99 € – tedy nachlup stejně, jako u konkurenčního Spotify.

Doma silnější než Spotify

Deezer tvrdí, že jej používá 10 miliónů uživatelů napříč Evropou, z toho více než polovina ve Francii, kde má dle průzkumu Nielsen služba více než 60% podíl na trhu. Mobilní aplikaci Deezer si pak stáhlo již více než milión lidí. Aktuální investice má nejspíše za cíl získat dostatečné prostředky pro boj se stále silnější konkurencí, v jejímž čele stojí již zmiňované Spotify.

via TC Europe