Dayswaps, systém na automatické plánování směn, se nenápadně dere do podniků

Když dostatečně dlouho chodíte mezi lidmi a posloucháte, co řeší, zaděláváte si na slušný úspěch. Jeden takový si, zdá se, píše Jakub Mynařík se svým startupem Dayswaps. Projekt na co nejjednodušší plánování směn je něco, na co pár měsíců po založení startupu odpovídají firmy jako Škoda i Costa Coffe.

„Děláme nástroj na automatické plánování směn, který vyřeší problémy manažerů a majitelů podniků pomocí jediného kliknutí, a oni se tak mohou věnovat těm věcem, které skutečně rozvíjí jejich podnik,“ slibuje Jakub. Zakladatel projektu teď sice ještě pracuje v jiné startupu, a jak říká, příjem jeho projektu teď vypadá tak, že jde na svůj osobní účet a pošle z něj peníze do firmy. Během měsíce by ale mohly plout opačným směrem. I když nejdříve maximálně v řádech desetitisíců.

Dayswaps nyní funguje ve třech lidech a jakmile si to bude moct dovolit, „koupí“ si dva další. „Jsme asi dobrá definice lean startupu,“ směje se Jakub. A dodává, že chce pokračovat systémem PayPal mafie. Kdo se ve startupu o něco zaslouží, dostane podíl. „V PayPalu jich bylo šest, do té doby se to určitě dá zvládnout,“ upřesňuje.

Stačí se zeptat

Jako obchodní zástupce Storyous přicházel do styku s řadou zajímavých společností a stále u nich narážel na totožný palčivý problém: plánování směn. Na něj se postupem času začal intenzivně doptávat. „Když se ptáte správně, zjistíte mnohé. Když vám lidi věří, otevřou se vám. Nám tento problém potvrdila padesátka podniků. Jen v jednom řekli, že to tak (podle návrhu – pozn. red.) dělat nebudou,“ popisuje Jakub.

Otevřeli se jim v mnoha zajímavých firmách. Teď je startup v beta verzi, do které můžou vybraní zákazníci nahlížet a „testovat“ ji. Novinky od něj odebírá asi sto firem. A do ostré verze a tím i mezi platící klienty se má dostat Škoda nebo Costa Coffee, další rozhovory se vedou nebo brzy budou vést mimo jiné s Hello Bank, brněnským barem Čtyři pokoje, firmou DoDo, 1188 nebo i Alzou.

„Dostat se do velkých společností, to je takové sociální hackování,“ směje se Jakub. Jeho úspěch ve Škodovce je docela náhodný. „Kamarád mi zavolal s tím, že tam má pitch a že neví, jestli z toho pro něj něco může být. A jestli si tedy z jeho pěti minut nechci dvě vzít,“ říká. A Jakub Mynařík si je vzal.

Před celým HR svůj projekt odprezentoval, zaujal, a teď, jak říká, „má zelenou“. Mimochodem, Škodovka navazuje spolupráci s oběma. Jen u projektu Dayswaps je o něco intenzivnější a postup trochu rychlejší. Aby se uchytil v celé firmě, musí teď prý budovat „ostrůvky pozitivní deviace“. Blíží se k tomu.

Jakub Mynařík (uprostřed) vyhrál pražské kolo T-Mobile Rozjezdů

Nejen směny, ale také třeba dovolená

Dayswaps práci spojenou s plánováním směn nejen zásadně zjednodušují. Dokážou lépe plánovat dovolenou zaměstnanců a propojit třeba s kalendářem. Zajímavou funkcí je i možnost pro zaměstnance přes mobil se přihlásit na směnu, systém dál hlídá jeho pozici. „Chceme pomáhat malým společnostem, kavárničkám, malým výrobním podnikům. Chceme jim to napojovat na účetnictví, aby si účetní informace ze systému vytáhl,“ plánuje Jakub.

Firmu oficiálně založil na konci loňského roku, od přelomu února a března začal s reálným vývojem. Ví, že je teprve v začátku, pomalu ale už plánuje dál. „Myslíme na expanzi. Kvůli právům v různých zemích se na ni musíme dobře připravit. Ale máme v projektu asi sedm významných bodů, teď jsme na druhém. Okolo čtvrtého bychom mohli řešit právě expanzi,“ doplňuje.

Blíž je úspěch v Česku. Do konce roku by mohl startup podle jeho zakladatele mít stovky zákazníků. „Spíš přemýšlím, jestli jsou reálné nižší, nebo vyšší stovky,“ říká Jakub. Ale hned doplňuje – jedna věc je zákazníky získat, ta vypadá slibně. Druhá je neztratit.

Diskuze k článku