Další velký český exit: SQLdep kupuje belgický jednorožec Collibra

Česká firma SQLdep, světově unikátní řešení pro automatizovanou vizuální analýzu datových toků (tzv. data lineage), mění majitele. Zakladatelé Martin Masařík a Miroslav Šemora i investiční skupina Rockaway prodávají svoje podíly belgické společnosti Collibra, světovému lídrovi trhu v oblasti řízení a správy dat. 

“Collibra je pro nás přirozeným a logickým partnerem, naše vize a přístup byl od počátku velmi kompatibilní. Máme radost, že společně budeme moci pomáhat uživatelům získávat hodnotu z jejich dat, pomáhat jim dělat lepší rozhodnutí a dále inovovat celé odvětví,” říká Martin Masařík, spoluzakladatel SQLdep, který se spolu s celým týmem připojí k týmu Collibry.

Nápad vznikl, když se CEO a spoluzakladatel SQLdep Martin Masařík během svého předchozího působení potýkal s neefektivitou spojenou s mapováním datových toků v SQL databázích. Tak vznikla vize pro SQLdep: vytvoření cloudové služby, která dokáže datové toky bleskově zmapovat a vizualizovat sama. Tím SQLdep šetří práci vývojářům, firmě náklady a pomáhá datovým analytikům s kvalitnější správou dat, dokumentací a celkovým řízením dat. TechCrunch v minulosti ocenil SQLdep jako nejzajímavější projekt v rámci akce PragueCrunch 2015.

SQLdep

Collibra umožňuje svým klientům odhalovat a umocňovat hodnotu jejich dat a dosahovat celkové datové inteligence. Společnost vznikla v Belgii v roce 2008 a od té doby vyrostla do světového lídra ve svém oboru.

Za firmou stojí velká investorská jména jako je CapitalG, ICONIQ Capital, Index Ventures, Dawn Capital, nebo Battery Ventures, kteří naposledy ocenili firmu na více než miliardu dolarů – což z firmy dělá takzvaného jednorožce. Akvizice SQLdep je prvním strategickým nákupem ze strany Collibry a poskytne společnosti funkcionalitu automatizované vizuální analýzy dat, která tak rozšíří jejich stávající platformu.

„Firmy se denně potýkají s enormním množstvím dat rozesetých po celé organizaci, ať už přímo na místě nebo v cloudu,“ vysvětluje Jim Cushman, produktový ředitel (Chief Product Officer) společnosti Collibra. „V souvislosti s tímto objemem dat je jejich vizualizace zásadním krokem k jejich porozumění a akvizice SQLdep pomůže našim klientům posílit důvěru v jejich data a získávat z nich tak požadovanou hodnotu,“ doplňuje Cushman.

Pro Rockaway jde od začátku letošního roku už o druhý úspěšný exit z jejich startupové divize, nedávno exitoval i startup Brand Embassy. Do firmy první investici poslali už v roce 2015, takže na její zhodnocení musela několik let počkat.

“Dá se říct, že Martin i celý SQLdep tak trochu předběhnul dobu, protože trh pro jejich vizi a produkt dosáhl adekvátní velikosti relativně nedávno. Množství dat exponenciálně roste a s novými regulacemi jako je GDPR vzniká další potřeba adekvátně spravovat data ve firmách všech velikostí. Vizualizace datových toků a provázanosti databází je v tomto velmi užitečným nástrojem. Proto jsme rádi, že jsme měli v tým důvěru i patřičnou trpělivost a nyní si můžeme společně gratulovat ke skvělému exitu,” říká Martin Konop z Rockaway Ventures.

Diskuze k článku