Dailymotion získal dalších 15 milionů EUR v investicích

Dailymotion se podle něj stal v poslední době ziskovým a na podporu tohoto růstu bylo potřeba dalších investic. Tournay očekává v roce 2009 a 2010 navýšení obratu o 50%. Navíc se podle něj podařilo v posledních měsících snížit náklady o 20%, převážně šlo o mzdovou složku. Z nynějších nákladů tvoří 25% výdaje na připojení a infrastrukturu, ty ale rostou pomaleji než obrat.

Dailymotion uvádí podle svých statistik 60 milionů unikatních návštěvníků měsíčně a za stejnou dobu jednu miliardu zobrazených videí. Pro srovnání, konkurenční Youtube.com se (mimo jiné i na svém logu ke třetímu výročí ovládnutí Googlem) chlubí stejným počtem přehraných videí denně. Podle Tournaye má jím vedená společnost ještě co dohánět v oblasti využití potenciálu svého publika – podle statistik, které má k dispozici, je reklamní sdělení připojeno jen asi k 10% všech videí na serveru.

Prodat nebo neprodat?

CEO také zodpovídal na dotaz, zda se chystá prodej společnosti. Potvrdil, že firma průběžně jedná s potenciálními zájemci, nicméně prodej není aktuální, protože jak vedení tak investoři si prozatím přejí zůstat nezávislými a pokračovat ve vývoji nových produktů. A nakonec ani zpráva o 15 milionové investici případným spekulacím o prodeji nenahrává.

Zajímavá je ale další věc. Dailymotion má kromě původních investorů, jejichž jména jsou známá (Atlas Venture, Partech International, Advent Venture Partners a AGF Private Equity) i jednoho nového, jehož jméno bude veřejnosti oznámeno „v nadcházejících týdnech“. Na nové investici se podíleli všichni tito investoři.

Původní francouzské interview naleznete na této adrese.

omluva: v článku jsme původně nedopatřením zaměnili eura za dolary