Creative Dock začíná vytvářet vlastní startupy. První je chytrý adresář Kontakto

Zubatého ulice na pražském Smíchově je ověřená adresa, kam zajít, když potřebujete postavit úspěšný a inovativní startup. Již několik let tu sídlí Creative Dock, který má za sebou celou řadu úspěšných projektů. Ty vybudoval takzvaně „na zakázku“ pro velké firmy a nyní by chtěl více rozvíjet také vlastní projekty. A prvním takovým je Kontakto.

Martin Pejša, zakladatel Creative Docku, se svými kolegy už vyvíjel startupy pro Home Credit Petra Kellnera, mladoboleslavskou Škodovku nebo E.ON. Za sedm let fungování jich osm úspěšně předali klientům a dalších dvacet jich ověřují na trhu. Nyní má Creative Dock ambici prorazit také s projekty, které vzniknou uvnitř tohoto inovačního střediska, v němž se to dnes hemží zhruba tři sta zaměstnanci.

„Dnes už máme velké sebevědomí, abychom museli dělat jen pro korporátní firmy. Máme za sebou spoustu lidí, spoustu know-how a fungující brand. Když přijde za investorem Creative Dock, že chce peníze na nový projekt, má to zvuk, protože jsme už něco dokázali,“ popisuje plány firmy Miroslav Esser, spoluzakladatel Creative Docku.

Potřebovali jsme lepší adresář

Princip fungování zůstane velmi podobný jako teď, jen s původní myšlenkou přijde sám Creative Dock a celý projekt bude jeho. Následně začne produkt testovat na trhu, postaví MVP a půjde s novou firmou do světa. A také ji začne nabízet investorům. Do konce roku chce Creative Dock získat od investorů na své projekty 80 milionů korun.

Nové vlastní projekty chce představovat pravidelně a cíl bude stejný jako v případě zakázkového vývoje. Jakmile dosáhne Creative Dock určité fáze, kdy již nemá daný projekt vlastními silami a zdroji kam dál posunout, dojde k exitu.

Pavel Zábrodský

První takový produkt, který by měl v létě přijít na trh, se jmenuje Kontakto a nevznikl ve firmě náhodou. Zjednodušeně jde o chytrý adresář, který vzešel právě z potřeb Creative Docku.

„U nás vždycky někdo poslal na celý Creative Dock e-mail, jestli někdo nezná někoho z Rumunska, někoho, kdo umí Python, nebo někoho z banky… Na takové zprávy stejně nikdo neodpovídal. I kdybyste o tom pár minut přemýšleli, tak si stejně nevzpomenete. Šlo o extrémně neefektivní způsob, jak hledat kontakty,“ říká Pavel Zábrodský, který Kontaktu velí. Jak navíc začal postupně s kolegy produkt testovat, zjistil, že tento problém pochopitelně neřeší jen v Creative Docku.

Obohacený kontakt

Kontakto je v principu vlastně velmi jednoduchá záležitost. Jde o aplikaci pro správu firemních kontaktů, která se soustředí na dvě věci: sbírání všech kontaktních dat o lidech, s nimiž přichází daná firma do styku, a následné hledání mezi nimi.

„Existuje mnoho CRM a aplikací, které se snaží tento problém vyřešit a kontakty různě organizovat, ale žádné z nich nefunguje tak, jak bychom si představovali,“ míní Zábrodský. Proto v Creative Docku dali hlavy dohromady a přišli s Kontaktem, které každý nový kontakt ve firmě uloží, obohatí ho o další relevantní informace a následně ho nasdílí se všemi, kdo ho potřebují.

Podle Zábrodského je právě sdílení v kooperativní kultuře startupů a větších firem důležité. Do Kontakta jen napíšete, koho nebo co potřebujete, a aplikace vám ukáže všechny relevantní kontakty lidí, se kterými byli ve spojení třeba vaši kolegové. Kontakto sbírá data z patiček e-mailů, kde zpravidla získá jméno, telefonní číslo či firmu a následně tato data projede ve vyhledávačích. A tady se skrývá opravdová síla celé aplikace.

Kontakto totiž umí pracovat jak se strukturovanými daty, tak nestrukturovanými. V tom se liší od mnoha adresářových řešení, protože si dokáže vytáhnout potřebná data například z psaného textu. Z odborné studie nebo článku umí Kontakto zjistit pozici daného člověka ve firmě nebo jeho zkušenosti. Vyhledávat tak nemusíte jen podle jména, ale klidně podle zmíněné pozice nebo třeba schopností či zaměření.

Síla je v technologii

Na Kontaktu je důležité, že vlastně ani nejde o aplikaci jako takovou. Byť na vlastní aplikaci bude Creative Dock svůj nápad ukazovat, nejdůležitější je samostatná technologie sbírání a obohacování kontaktů. Tu dokázal Creative Dock vyvinout díky svému internímu Big Data týmu a jeho vizí je, že se bude Kontakto používat jako funkce v jiných aplikacích.

„Uvědomujeme si, že všechny firmy mají svá CRM, která nebudou nahrazovat. My jim však do nich dokážeme integrací naší technologie přinést přidanou hodnotu,“ vysvětluje vizi Kontakta Zábrodský. Integrace může proběhnout i v různých kooperačních nástrojích pro projektové řízení, jako je Slack. Zkrátka kdekoliv, kde se pracuje s kontakty.

Vedle větších firem vyznávajících kooperační prostředí nebo pohybujících se ve velkých ekosystémech pak vidí Zábrodský pro Kontakto velký potenciál také v HR.

Hurá na trh

Firmám chce Creative Dock nabízet dva základní balíčky, přičemž za oba se bude platit měsíční poplatek. Buď začne Kontakto skenovat a pracovat s kontakty ode dne instalace, nebo v případě většího poplatku projde zpětně kompletní archiv e-mailů dané firmy. Na zkoušku bude fungovat také napojení na osobní schránku.

Celá technologie běží v cloudu, kde jsou veškeré operace i komunikace šifrované. Creative Dock ani nikdo jiný tak nemá k citlivým datům z firem přístup.

Creative Dock aktuálně rozšiřuje tým, který na Kontaktu pracuje. Cílem je co nejdříve dokončit všechny funkce pro vypuštění MVP na trh. Prozatím vše investuje Creative Dock z vlastních zdrojů, ale pro samotný start a následný marketingový rozjezd již hledá partnery a potenciální investory. Kontakto by se mělo objevit v provozu v létě.

Diskuze k článku