Čeští Tabfoundry spustili svůj nástroj na tvorbu facebookových záložek

Facebook nejsou jen obří značky jako Coca-Cola či Starbucks, ale také statisíce menších lokálních firem s omezenými lidskými a finančními možnostmi. I jim se ale sociální síť snaží z logických důvodů vyjít vstříc – třeba nové reklamní formáty jako Promoted Posts či Promoted Pages mohou správci stránek používat sami za pár dolarů i bez hlubších znalostí. Horší je to zatím se záložkami a aplikacemi, ale právě tady přicházejí na scénu nezávislí vývojáři.

Tabfoundry mají jediný cíl – umožnit co nejsnazší a zároveň ničím neomezované vytváření facebookových záložek, a to v případě základní verze zdarma. V přehledném editoru můžete záložku naplnit čímkoliv od textu a obrázků, přes sociální pluginy až po živé video či univerzální iframe. S jednotlivými prvky lze dál pracovat a editor je poměrně chytrý, takže umožňuje například přesouvat více prvků současně, hromadně je kopírovat mezi okny prohlížeče či vzájemně zarovnávat, polohovat obsah iframu a podobně.

Pojem zdarma samozřejmě má své meze.  Jako úplný základ je k dispozici demo, to ale slouží hlavně k tomu, abyste si mohli osahat editor. Po registraci a propojení s Facebookem dostanete přístup ke svému profilu, který je efektně zpracován tak, že vypadá jako vámi spravovaná stránka, a to včetně úvodní a profilové fotky. Odsud lze záložky vytvářet, upravovat a pak jedním tlačítkem okamžitě umístit na Facebook. Bez poplatků lze spravovat jednu stránku s neomezeným počtem záložek.

Cena placené verze se pak liší podle počtu spravovaných stránek a podle toho, zda v záložce strpíte větší či menší logo služby – všechny varianty si můžete na webu snadno propočítat. Kdo zaplatí, ten bude mít také přednost na podpoře a k dispozici bude mít některé pokročilé funkce, zejména složitější widgety jako jsou soutěže. Ty nicméně patří spolu se šablonami pro specifický vzhled či účel k věcem, které zatím ve službě nenajdete, byť jim na pořadníku patří první místa.

Faktem je, že výsledné záložky mají při bližším zkoumání dílčí nedostatky, s trochou citu se ale dají vytvořit vcelku pohledné kousky. Kvalita půjde jistě postupně stále výš i s dalším laděním a šablonami. A pokud vás to zajímá, stejně jako to zajímalo nás – ano, font Comic Sans tu najdete, dokonce byl prý přidán dodatečně. Ale některým jedincům stejně není pomoci a zatím je prý kvalita výstupů poměrně vysoká, i díky tomu, že dosud službu v uzavřené betě zkoušelo několik desítek testerů především z řad freelancerů či agentur (mimo jiné Etnetera či Médea).

Zákazníky chtějí tvůrci služby získat s pomocí affiliate programu a také obsahového marketingu, který se bude opírat o nejrůznější tutorialy a další články. Zajímavé zahraniční blogery chtějí oslovit na konferencích jako je blížící se Social Media Marketing World v San Diegu a za sebou již mají krátký elevator pitch před šéfkou Wildfire, přestože první setkání zatím ovoce nepřineslo.

Tříčlenný tým si pobyt ve StartupYardu pochvaluje a hned první rada údajně byla nad zlato – porotci totiž původní dva zakladatele odmítli přijmout, pokud si s ohledem na množství práce neseženou dalšího člena. Tak učinili a neváhali ani odejít ze svých zaměstnání. Jde také o jeden ze dvou týmů posledního běhu, který se na počátku programu rozhodl přijmout finanční investici výměnou za větší podíl. Další investici už ale podle svých slov budou hledat pouze v nejnutnějším případě a hlavní teď bude získat první stovky tisíce uživatelů…