Do čeho investovat na Fundliftu: Elektřina, zemní plyn i kokosy

Na platformu Fundlift vstupuje další firma. Right Power, významný energetický hráč v regionu střední Evropy s konsolidovaným ročním obratem přes dvě miliardy korun, bude emitovat dluhopisy za dva miliony korun. Společnost se tak přidává k Mladému kokosu, který se aktuálně o přízeň investorů uchází také.

Na investiční a crowdfundingovou platformu Fundlift přibyla další firma. Slovenský Right Power působí v sektoru energetiky od roku 2006 a v minulosti se zabýval dodávkami elektřiny a zemního plynu koncovým zákazníkům v České republice a na Slovensku, jejich počet byl koncem loňského roku zhruba 70 tisíc.

Prostředky na další rozvoj

Distribuční část svého byznysu však firma prodala a zaměřila se na další části energetického trhu. V současnosti se tak soustředí na provozování lokálních distribučních soustav a tepelných hospodářství, rozvoj obchodování s komoditami a expanzi na zahraniční trhy v oblasti dodávek komodit pro koncové zákazníky.

Pomocí emise čtyřletých dluhopisů v celkové výši dva miliony korun (a roční úrokovou sazbou sedm procent) chce získat financování na rozšíření své distribuční sítě na území Slovenska. Konkrétně jde o lokální distribuční soustavy (LDS) – dvě z nich distribuují elektřinu a třetí zemní plyn. Kromě toho působí i v České republice, Maďarsku, Polsku a Ukrajině.

„V České republice a na Slovensku patří mezi její zákazníky výhradně průmyslové areály a zóny, areály nemocnic. Na Ukrajině patří mezi koncové zákazníky především podniky v segmentu malých a středních firem. Polsko je pak pro Right Power krajinou, kde vyjma dodávky elektřiny a plynu významně rozvíjí své aktivity v oblasti obchodování s komoditami,“ popisuje společnost.

Investice do zavedené firmy

Finančně si přitom vede dobře. Výnosy v letech 2015 a 2016 překonaly úroveň 2,5 miliardy korun. Zisk byl v roce 2016 i díky prodeji části byznysu na úrovni 391 milionů, roky předtím na úrovni jednotek milionů korun. Letos by měl podobný trend pokračovat a výsledek hospodaření je plánovaný na úrovni 7,4 milionu korun, se stoupajícím trendem nad 10 milionů v roce 2021.

„Prostřednictvím vlastních zdrojů jsme investovali do možností energetických projektů, které nám nabídly stabilní zhodnocení nejen z důvodu stabilní regulace na odpovídajících trzích. Naše výsledky dokazují, že investice umíme efektivně řídit a každý projekt dotáhneme do úspěšného konce. Proto bychom se o náš úspěch rádi podělili s potenciálními investory. Naším cílem je si získat důvěru investorů, kterým nabízíme atraktivní zhodnocení, a využít této spolupráce dlouhodobě pro naše větší akvizice i v budoucnu,“ říká Lukáš Choma, strategický ředitel společnosti.

„Jsme rádi, že můžeme investorům vedle investic do začínajících projektů nabídnout také příležitost zhodnotit své prostředky investicí do velké a historicky velmi úspěšné firmy. Kampaň Right Power potvrzuje fakt, že zájem o podporu investorské komunity mají i takto velké firmy s dlouholetou historií, pro které je spojení s větším počtem investorů strategicky velmi přínosné,“ dodává CEO Fundliftu Radek Musil.


Zdraví + udržitelnost = Mladý kokos

Druhým projektem aktuálně hledajícím prostředky na další rozvoj na Fundliftu je Mladý kokos, který se snaží vydělat na spotřebitelích práhnoucích po zdravém životním stylu. Ty mají i specifický název LOHAS, z anglického Lifestyle Of Health And Sustainability, tedy životní styl zdraví a udržitelnosti.

Jak již napovídá název, společnost se zaměřuje na prodej kokosových produktů. Mezi ně patří panenská kokosová voda, kokosová dužina, kokosové jerky nebo přírodní alternativa Nutelly. Nabízí tak jednu z nejširších nabídek kokosových produktů v Evropě. Ta nicméně v konzumaci balené kokosové vody stále zaostává za USA nebo Brazílií. Díky tomu je předpokládaný růst tohoto trhu o 25 procent ročně v letech 2017 až 2021.

Produkty jsou kromě maloobchodu přes e-shop distribuovány také velkoobchodním distributorům, zejména do zdravých výživ, fitness center, kaváren a restaurací. Patří mezi ně Freshbedýnky, lékárny Dr MAX, Jatomi Fitness, prodejny Sklizeno nebo třeba Countrylife.

Velký úspěch prodloužil kampaň

„Rozhodli jsme se spojit síly s Fundliftem, protože je inovativní, otevřený a přináší inspiraci, podobně jako my. Vnímáme velký potenciál silné investorské komunity a vysokou úspešnost kampaní na této platformě. Věříme, že se tak náš produkt dostane mezi tisíce dalších potenciálních zájemců,“ uvedl za firmu Filip Říha z Freshbedýnek, která s Mladým kokosem spolupracuje.

„Po delší době na Fundliftu nabízíme podílovou investici. Vzhledem k růstu spotřeby kokosových produktů zejména v Evropě věřím, že se projektu podaří udržet ambiciózní tempo růstu v nejbližších letech. Za hlavní finanční přínos investice považuji možnost zhodnotit získaný podíl v případě exitu společnosti, čemuž jsou její majitelé v budoucnu otevření,“ dodává Radek Musil.

Na rozdíl od Right Power ale Mladý kokos, respektive společnost Coolcoco, neemituje dluhopisy. Místo nich nabízí možnost investice do podílu ve společnosti. Tím investor získává právo na podíl na zisku, likvidačním zůstatku a podobně. Původním cílem bylo vybrat pět milionů korun, kvůli velkému zájmu byla cílová částka navýšena na 8,5 milionu korun. Aktuálně je už zainvestováno 131 procent za více než 6,5 milionu.

Za rok 2017 se společnosti podařilo naplnit plán tržeb na úrovni 7,5 milionu korun. Podle tří různých predikcí by se do roku 2020 měly vyšplhat na 24 až 79 milionů. Ve stejném roce je podle konzervativního scénáře předpokládaný break-even, tedy přechod ze ztráty do zisku. Podle neutrálního a optimistického scénáře se tak stane již o rok dříve.

Diskuze k článku