Carsharingový startup Ajo.cz shání miliony, dohromady jich chce pět

Ajo.cz shání miliony. Carsharingový startup Ajo.cz vstupuje na investment-crowdfundingovou platformu Fundlift. Od investorů chce výměnou za podíl ve firmě získat tři miliony korun. Další dva miliony mu pak přidá Jihomoravské inovační centrum.

O této online platformě pro sdílení aut jsme psali začátkem roku, když se stal jedním ze tří projektů vybraných do akcelerátoru JIC Master. V rubrice Startup týdne nám zakladatel Jaromír Klimek popsal, jak vznik nápad v tomto odvětví podnikat: „Hledal jsem, kudy dále rozšířit své aktivity. Lákalo mě něco s přesahem mimo internet a všiml jsem si, že v ČR je v carsharingu prakticky mrtvo.“

V případě úspěchu kampaně na Fundliftu už ale mrtvo nebude. Právě s pomocí získané investice hodlá Ajo.cz rozšířit flotilu aut, posílit tým a expandovat carsharing do dalších měst včetně Prahy a Ostravy. JIC projektu miliony přidá právě pokud uspěje na Fundliftu. Pak by šlo o druhou investici inovačního centra, respektive JIC Ventures.

ajo aplikace

„Naši službu provozujeme již přes dva roky v Brně, kde dnes máme flotilu 11 aut, zhruba 200 klientů a vidíme skutečný zájem zákazníků, kteří se opakovaně vrací. Velikost českého trhu, měřeno budoucím obratem, vidíme ve stovkách miliónů korun při ziskovosti 25 až 35 procent. Carsharing má podporu brněnského i pražského magistrátu, které vidí přínos naší služby v uvolnění dopravního zatížení měst, a to především ohledně parkovacích míst, protože jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví,“ popisuje službu Klimek.

Diskuze k článku