Budoucnost nákupů? Groupon se mění na obchodní centrum

„Groupon Stores je místo, kde se mohou vaši oblíbení obchodníci přihlásit, vytvořit virtuální stránku svého obchodu a kdykoli pro vás umisťovat nové dealy. Vítejte v budoucnosti Grouponu“. Tak svůj nový featuru představuje na svém webu sám Groupon.

Server, který se velmi dobře uchytil v mnoha větších městech Spojených států, se v současnosti potýká s dlouhými čekacími frontami pro obchodníky, kteří jeho prostřednictvím chtějí oslovit potenciální klienty. A přestože Groupon vkládá každý den hned několik nabídek pro každou lokalitu, jen každý sedmý obchodník se dočká uveřejnění své nabídky.

Bez čekání, bez omezení

Groupon vycítil svou šanci a rozhodl se umožnit firmám zvolit si jakýsi samoobslužný obchvat a vyhnout se tak pomyslné koloně. Každý obchodník, který se do Groupon Stores přihlásí, obdrží svou vlastní webovou adresu začínající www.groupon.com/merchants/. V dalším kroku už jen zadá bližší informace o své firmě a může zcela libovolně vkládat nabídky pro hromadné nákupy.

Groupon Stores mohou na první pohled připomínat princip sociálních sítí jako jsou Twitter či Facebook, protože umožňují uživatelům stát se fanoušky konkrétních firem a sledovat tak přednostně jejich nabídky. K sociální síti v pravém slova smyslu má nicméně Groupon stále daleko a je otázkou, zda se jí vůbec chce více podobat.

Jisté nicméně je, že dal Groupon zelenou všem obchodníkům a poskytovatelům služeb, kteří chtějí nabídku na jejich serveru umístit. Možná tak obchodníky vlastnoručně zadané nabídky brzy vytlačí hlavní lákadla z domovské stránky Grouponu. Můžeme se jen těšit, kdy se Grouponem nechá inspirovat některý z českých serverů pro hromadné nákupy. A kdo ví, třeba celý koncept ještě vylepší.

Via Mashable, BI