Brněnské Zaslat.cz loni rostlo o 105 procent, přemýšlí nad zahraniční expanzí

Největší český srovnávač balíkové přepravy Zaslat.cz ve třetím roce fungování opět rostl více než dvojnásobně. Oproti roku 2016 navýšil svůj obrat o 105 procent na 27 milionů korun. Může za to mimo jiné i častější posílání balíků do zahraničí. Celkem loni služba zajistila přepravu více než 120 tisíc zásilek.

Podle interních statistik Zaslat.cz během roku 2017 vzrostl poměr balíků zaslaných do zahraničí oproti předchozímu roku o sedm procent. Exportní zásilky tvořily více než třetinu celkového počtu, po Slovensku byla nejčastější destinací balíků Velká Británie. Výrazně přibylo také firemních zakázek z řad menších e-shopů či reklamních agentur, které své výrobky a reklamní předměty odesílají nepravidelně.

„Díky příznivé ekonomické situaci i rychlému růstu celého e-commerce segmentu rostla velká většina našich firemních zákazníků. A to se samozřejmě pozitivně projevilo i na růstu našich tržeb,“ uvedl spolumajitel a ředitel Zaslat.cz Miroslav Michalko. „Zatímco v roce 2016 tvořili naši firemní zákazníci čtvrtinu našeho obratu, vloni to bylo už 50 procent,“ dodal.

Růst na všech frontách

Během loňského roku firma rozšířila síť firemních klientů, investovala do modernizace a vývoje svého webu a jako první česká přepravní služba přišla také s vlastní mobilní aplikací. Koncem roku spustila také interaktivní mapu sběrných a výdejních míst, v současnosti je jich 150 a jedná o rozšíření sítě s dalšími partnery.

Miroslav Michalko

Svou dominantní pozici Zaslat.cz potvrdil také odkupem stoprocentního podílu dosavadního konkurenta – dvojky mezi internetovými balíkovými přepravci Chytrýbalík.cz.

„Celkově se nám v loňském roce podařilo posílit postavení společnosti na trhu a potvrdit náš stabilní rychlý růst z předcházejícího roku,“ uvedl Michalko s tím, že se firmě podařilo dobře připravit na hlavní vánoční sezonu. Jen během prosince zákazníci odeslali přes 20 tisíc balíků a na 250 nadrozměrných zásilek od 51 kilogramů do tří tun.

V nejbližší době se chce brněnský startup soustředit na další rozšiřování nabídky přepravních služeb, třeba o stěhování či komplexní podporu pro firmy. Nevylučuje ani expanzi do zahraničí, aktuálně probíhají jednání s potenciálními investory.

„I nadále pro nás zůstává prioritou nabídka služeb v České republice a především pak maximální zákaznická podpora. Snažíme se neustále zlepšovat nabídku služeb ve spolupráci s přepravci a jejich služby zprostředkovat moderním jednoduchým způsobem, odkudkoliv a kdykoliv,“ uzavřel Michalko.

Diskuze k článku