Brněnské Survio slaví pět let a překročení 1,5 milionu zákazníků, chystá expanzi do USA

Český startup Survio na tvorbu online dotazníků oznámil překročení hranice 1,5 milionu zákazníků. Podle společnosti založené před pěti lety to znamená přerod startupu na výkonnou a na světovém trhu dobře saturovanou firmu.

„Nyní se můžeme soustředit na další zlepšování a vytváření nových standardů v oblasti online výzkumů. Růst je především jasným ukazatelem, že jdeme správnou cestou a zároveň odměnou za naše úsilí. Hlavním hnacím motorem pro dosažení takového množství uživatelů bylo naše přesvědčení se nevzdat, i když bylo mnoho okamžiků, kdy jsme to málem všechno ukončili,“ uvedl CEO Ondřej Coufalík.

Hranici jednoho milionu zákazníků přitom Survio překonalo v loňském březnu, pokoření hranice dvou milionů očekává v průběhu tohoto roku. Coufalík dále uvedl, že při růstu firmě hodně pomohla také investice od partnera Webnode – konkrétně 1,5 milionu ještě z roku 2012, kdy Survio vzniklo.

„V průběhu roku 2015 už jsme byli v černých číslech a rok 2016 nám dovolil malinko si oddechnout, protože se nám podařilo stabilizovat růst a zaměřit se na detaily a vývoj nového produktu,“ pokračoval Coufalík.

Aktuálně je Survio dostupné v patnácti jazykových mutacích a plánuje další, konkrétně ještě letos dvě. Počet jazyků není limitován počtem zemí, mezi hlavní regiony patří Evropa a Latinská Amerika. Postupně se chystá i do Spojených států.

„Aktuálně ve světě existuje 206 států a Survio má uživatele ve 196 z nich. Opravdu, samotné nás to mile překvapilo. Můžeme říct, že jsme všude tam, kde je civilizace. Samozřejmě, že v některých zemích se jedná o jednotky či desítky uživatelů, ale přesto se tímto číslem můžeme pochlubit,“ říká Coufalík.

Kromě expanze Survio plánuje další novinky – letos spustí novou verzi na zcela nové platformě založené na prvcích umělé inteligence. Ta by měla pomoct při usnadnění procesu přípravy a realizace dotazníkového průzkumu, včetně automatické kontroly správnosti a relevantnosti odpovědí.

Survio v číslech

  • Trvalo 4,5 roku získat první 1 milion uživatelů. Metu 2 milionů uživatelů věří, že překoná ještě letos. Dynamika růstu je v tomto ohledu pozitivní.
  • Meziročně růst o 50 procent zaznamenává už pátý rok po sobě. Největší radost má z toho, že si růst dokáže financovat samo z toho, co vydělá.
  • Přepočteno na papírové dotazníky, zachránilo Survio více než 11,5 tisíce stromů.
  • Má uživatele ve více než 190 zemích (z toho dva na Antarktidě).
  • Aktivně inzeruje na více než 30 trzích světa – čeká ho vstup do USA.
  • Má 15 lokalizací, ve kterých poskytuje i podporu.
  • V Surviu bylo vytvořeno již více než 10 milionů dotazníků a nasbíráno přes půl miliardy odpovědí.
  • Téměř celý tým se nachází v kancelářich v Brně – 13 core členů týmu, další 2 jsou pro latinskoamerický region v Brazílii a Mexiku, s externisty je součástí týmu necelých 25 lidí.
  • Nejvíce uživatelů má v Holandsku, Brazílii, České republice, Rusku, Polsku, Německu, Španělsku, Itálii, Mexiku a Francii.
  • Prodává ve více než 60 zemích světa v místních měnách a lokálními platebními metodami.
  • Investora aktuálně nehledá, ale nebrání se možnostem, jednání v minulosti vedli i s áčkovými globálními fondy. Nabízejí se nějaké otevřené příležitosti a také čeká na správný okamžik a vstup do USA. Což je velký krok a teprve se ukáže, co vše bude potřeba.

Diskuze k článku