Brněnské Kentico slaví 15 let. Prodeje jeho nového produktu meziročně vzrostly o 250 %

Brněnská společnost Kentico Software, jejíž produkty využívají pro tvorbu a správu online obsahu a online marketingu světoznámé značky a podnikatelé na celém světe, letos slaví 15 let od svého vzniku. Kentico už patnáctým rokem přirozeně roste bez jakékoli pomoci externích investorů. Nově na tom má podíl i nový produkt Kentico Cloud, který slaví úspěchy na světovém trhu – jeho prodeje se meziročně zvýšily o 250 %.

Od svého založení v roce 2004 ušlo Kentico kus cesty. Její zakladatel a současný CEO Petr Palas v začátcích společnost budoval na vlastní pěst. Jeho cílem bylo vyvinout nástroj, který by organizacím umožnil co nejjednodušeji vytvářet webové stránky. Petr Palas se od začátku zaměřoval na světový trh, nechtěl se spokojit s vývojem nástroje pouze pro české klienty. S jeho vizí se ztotožnila americká společnost Gibson, světoznámý výrobce kytar, která se stala prvním zákazníkem.

„Postupem času přicházeli další zákazníci a s tím, jak jsme neustále inovovali náš produkt, se nám dařilo rychle růst. Dnes klientům nabízíme software, který funguje jako platforma nejen pro tvorbu webových stránek a správu online obsahu, ale také pro e-commerce a online marketingové aktivity,“ popisuje Palas.

Petr Palas

Na produktech Kentico dnes běží více jak 30 000 digitálních projektů ve více jak 120 zemích světa. Mezi nejznámější značky, které Kentico využívají, patří například Mazda, Twinings, Segway, Wüstenrot, Hyundai nebo Danone. „V Česku je to například Komerční banka, Colours of Ostrava nebo Mountfield,“ doplňuje Palas.

Produkt v cloudu a nové trhy

Největší růst Kentico v posledním roce zaznamenalo se svým novým produktem Kentico Cloud. „Tento produkt umožňuje velkým organizacím získat lepší kontrolu nad svým marketingovým obsahem a nahradit stará CMS moderním cloudovým řešením. V posledním roce si ho zvolily velké organizace jako Britský parlament, Oxfordská univerzita, Starbucks, Konica Minolta, REWE, Vogue nebo Leo Express,“ popisuje Palas.

Kentico Cloud za nejlepší software v kategorii Headless CMS (neslouží jen pro správu obsahu na webu, ale také pro další nástroje, kterými jsou například mobilní aplikace, chatboti nebo třeba virtuální realita) označili zákazníci na světoznámém webu G2 Crowd.

V uplynulém roce se Kenticu podařilo růst také na nových trzích, zejména v regionu blízkého východu – v Turecku, Izraeli a Spojených arabských emirátech. Za tento úspěch obdrželo cenu Exportní příběh roku v rámci Exportní ceny DHL pod záštitou CzechTrade.

Vývoj obratů a zisků Kentico Software posledních 10 let

Rok

2008 2009 2010 2011 2012 2013 2015* 2016 2017 2018
Obrat (mil Kč) 33,25 50,06 60,19 116,54 191,74 327,2 566,29 412,37 473,7 421,8
Zisk (mil Kč) 6,8 11,29 7,09 23,47 57,9 89,03 48,73 32,24 91,3

10,39

* leden 2014 až červen 2015

Diskuze k článku