Bre.ad umožní použít zkrácený odkaz jako propagační nástroj

V principu je služba Bre.ad URL zkracovač jako každý jiný. Zkracuje odkazy, synchronizuje je s Twitterem a Facebookem a poskytuje analytiku prokliků. Jako inovativní bonus nicméně přináší celostránkové rozhraní, které mohou uživatelé služby využít k propagaci své značky, zájmů, k charitativním účelům nebo jen k udržování vztahu s fanoušky.

S nápadem propojit sféru reklamy a URL zkracovačů už před časem přišel affiliate zkracovač Shrtn.co, který láká na možnost výdělku prostřednictvím sdílení těch správných odkazů, její zajímavý koncept je ale postavený na poněkud jiných základech.

Jak Bre.ad funguje?

Když nějaký uživatel klikne na vámi vytvořený Bre.ad odkaz, není okamžitě přesměrován na požadovaný web, ale na pět vteřin se mu zobrazí rozhraní, které jste předtím sami vytvořili. Stránka obsahuje zprávu, kterou chcete uživatelům, potenciálním klientům či fanouškům sdělit a obrázek o rozměru 720 x 300 pixelů v podobě billboardu.

Tyto personalizované stránky se nazývají „Toasts“ a mohou dělat reklamu v podstatě čemukoli – vaším twitterovským účtem počínaje a odkazem na vámi podporovanou neziskovku konče. Takzvaných toastů si přitom můžete vytvořit hned několik a služba Bre.ad je bude při zobrazování vašich linků náhodně střídat. Jako příklad uveďme třeba toto URL od Bena Parra.

Vytvoření Bre.ad linku je přitom velmi snadné. Stačí jen vložit značku „Bre.ad/“ před libovolné URL v adresním řádku. Stejně tak je snadné vytvoření osobního toastu. Potřebujete k tomu jen vymyslet krátkou zprávu a mít po ruce dva obrázky. Můžete využít i toast někoho úplně jiného – například oblíbené osoby, týmu nebo kapely.

Betaverze vypadá nadějně

Samotní uživatelé, kteří už nový zkracovač odkazů k propagaci vyzkoušeli, se v diskuzích na internetu téměř jednohlasně shodují, že jsou z nové služby nadšeni. Na serveru Mashable se v diskuzi například v reakci od Kristin Ming dočteme: „Zákazníci naší módní značky chtějí vědět, co máme rádi a co nás zajímá. Myslím si, že toto může být skvělý způsob, jak sdílet naše zájmy a záměry, zároveň s promováním naší nové kolekce.“

Služba je prozatím v testovací fázi a není veřejně dostupná. Pokud ji chcete vyzkoušet, přihlaste se zadáním svého e-mailu na oficiálních stránkách start-upu.

Otázkou samozřejmě je, jak moc se bude běžným uživatelům líbit, když na ně po kliknutí na odkaz vykoukne cosi, co na první pohled může vypadat jako nevyžádaná reklama – přesto, že se služba snaží o to, aby vše vypadalo autentičtěji a osobněji než skutečná reklama. Uživatelé mají nicméně možnost toast přeskočit.

Mazaní marketéři, kteří zvládnou uživatele svými toasty zaujmout tak, aby neměli pocit, že zde ztrácejí svůj drahocenný čas, ale dostávají do rukou mocný nástroj. A že není Bre.ad jen další zkracovač, který brzy upadne v zapomnění (například jako Bu.tt), tomu nasvědčuje i zájem velkých hvězd showbyznysu. Své toasty už mají například Lady Gaga nebo North Face.

Pro lepší orientaci v oblasti URL zkracovačů, kterých už existuje ohromné množství, se podívejte třeba na seznam deseti aktuálně nejpopulárnějších. Jejich popularita se nicméně liší stát od státu, což pěkně ilustruje tato mapa – byť dominance bit.ly je nezpochybnitelná.

Via Mashable