Box má za sebou investici 150 milionů dolarů, odkládá IPO

Technologické společnosti, které vstupovaly na burzu v několika posledních měsících, nedosahovaly se svými akciemi nijak závratných výsledků. Není proto divu, že se Box, cloudové úložiště soupeřící o zákazníky s konkurencí jako Dropbox či Google Drive, rozhodl svůj vstup na burzu poněkud oddálit.

Box původně předal dokumenty nutné ke vstupu na burzu Komisi pro cenné papíry a burzy během března. Záhy si ale společnost uvědomila, že situace na trhu jejímu IPO příliš nenahrává. Logickým důsledkem je investice ve výši 150 milionů dolarů, která společnosti umožní odložit vstup na burzu na poslední čtvrtletí. Výhodou tohoto období podle Wall Street Journalu je, že obvykle trhy jdou ovykle vzhůru a novým vstupům na burzu se tak daří lépe.

Nejnovější investice Box ocenila na 2.4 miliardy dolarů, investory se v tomto kole financování staly TPG a Coatue Management. Ocenění společnosti se příliš nezměnilo od poslední investice v prosince 2013, kdy Box získal 100 milionů dolarů při valuaci 2 miliardy dolarů.

Největší problém Boxu je, že poměrně rychlý růst jejích tržeb je vykoupen ohromnými marketingovými náklady. To je částečně opodstatněno povahou cloudového podnikání. V něm je třeba získat zákazníky co nejdříve, čímž si společnost do budoucna zajistí vyšší stálé příjmy.

Přesto by vstupu Boxu na burzu prospělo, kdyby dokázal své příjmy dostat nad úroveň marketingových výdajů. Poměr obou částek se mu alespoň daří snižovat. Zatímco ve čtvrtletí končícím 31. ledna investoval do marketingu a podpory prodeje 1.21 dolaru na každý 1 dolar svých příjmů, ve čtvrtletí končícím v dubnu už stejný poměr byl jen 1.05 : 1. Přesto ale celková ztráta Boxu narůstá. Ve finančním roce 2012 činila celoroční ztráta 113 milionů dolarů, v roce 2013 už to bylo 169 milionů dolarů. Investorům v rámci IPO tak může společnost prozatím nabídnout jen svůj růstový potenciál, zisku se totiž pravděpodobně v nejbližších měsících nedočká.