800 tisíc dolarů a cimrmanovský termín. Futurelytics hlásí další peníze

foto: Daniel Hinterramskogler

Na začátku byla data. Velká data. „Nemusím mít velkou firmu s obrovským IT oddělením a drahým software, abych mohl pracovat se svými daty,“ tvrdí zakladatel firmy Daniel Hastík. „Plno firem dnes používá různé cloudové služby. My jim nabízíme jednoduchý nástroj, kterým mohou svá data snadno analyzovat a vyhodnotit okamžitý dopad na svůj byznys,“ dodává.

Ostravský tým Futurelytics se sice neprohání na každé startupové party, ale zase má docela výsledky. Jsou třeba prvními českými výherci prestižního startupového Seedcampu. Cenu ve výši 65 tisíc dolarů si převzali loni v Budapešti. Díky tomu se přes noc stala z neznámého startupu evropská hvězda se spoustou kontaktů, o které psali i ve Financial Times.

„Jsme tým, který se zná již z dob vysoké školy a skládá se z ekonomů, statistiků, programátorů a specialistů na pokročilou analýzu dat. V oblasti Business Intelligence se pohybujeme přes deset let a na různých projektech jsme si ověřili sílu prediktivních modelů a jejich užitečnost pro větší zákazníky,“ vysvětloval Hastík před dvěma lety vznik svého startupu.

Známe, věříme, investujeme

A investoři mu věří. „Futurelytics posouvají datovou analytiku na novou úroveň. Daniel a Mirek postavili v Ostravě opravdu silný tým, který dokazuje, že skvělí podnikatelé se mohou objevit opravdu všude, nejen v metropolích,“ tvrdí jeden z investorů Jan Hammer. Jeho fond Index Ventures není jediným, kdo si nadějný startup vyhlédl. Dalšími jsou Kima Ventures  a andělský investor Rob Keve – možná si na něj někdo vzpomene jako na šéfa služby FizzBack.

V neposlední řadě ale drápek do Futurelytics zaseklo i Credo Ventures. „Známe se s klukama více než rok a sledovali jsme už jejich cestu za úspěchem v Seedcampu,“ tvrdí Ondřej Bartoš. Mimochodem, co bychom se nepochlubili, právě Bartoš se s Futurelytics poprvé seznámil na našem prvním Startupcampu, kde je představil Olda Neuberger. A z našeho hledáčku nezmizeli ani poté, Daniela zpovídal Vojta i na letošním Startup Summitu:

Silní partneři

Nejvíc peněz teče do Futurelytics z jejich hlavního produktu Account Analyzer, vede k němu ale několik cest. Jedním z kanálů je listing na SalesForce AppExchange, kam není zrovna lehké se dostat a jde v tomto směru o první vlaštovku ze střední a východní Evropy.

Dalším strategickým partnerem je pak firma Cazoomi. Díky jejich SyncApps, službě pro synchronizaci dat mezi cloudovymi systémy, mají Futurelytics možnost objevit se uprostřed tohoto toku jako užitečný doplněk, který běžné přehazování dat z místa na místo obohatí o účinné mailing-listy. Logika těchto a dalších partnerství je jednoduchá – řadě firem se produkt líbí, stává se standardní součástí jejich platforem a o výsledný zisk se obě strany podělí.

„Spíš než na vývoj nových produktů se v nejbližší době zaměříme na usnadnění přístupu k Account Analyzeru a vylepšení jeho funkcí. Znamená to především užší integraci s dalšími CRM systémy. Po stránce funkcí se uživatelé mohou těšit na vylepšený model pro detekci zákazníků na odchodu (tzv. Churn), modulu pro analýzu loajality a prodloužení retence zákazníka či přesnější odhad očekávaného obratu. Cílovým trhem je pro nás aktuálně USA a Kanada, máme však své obchodní partnery i v Británii,“ nastínil druhý ze zakladatelů Miroslav Černý.