15 let z pohledu nákupního košíku Apple, Yahoo, Amazonu, Googlu a Facebooku

Kdo nakupoval, kdy, jak často a za kolik. Na tyto základní otázky odpovídá luxusní interaktivní infografika od Simply Business. Každý bod reprezentuje jeden nákup s cenou, pokud byla zveřejněna. Grafika, exkluzivně pro server Techcrunch, tak krásně zobrazila nákupní jízdu, kterou rozjela Marissa Mayer hned potom, co byla jmenována šéfkou Yahoo.

akvizice

Zajímavé je sledovat akvizice Applu, který kupuje firmy především hlavně kvůli technologiím. A to přesto, že Steve Jobs považoval akvizice jako selhání v inovování. Facebook si zase kupuje hlavně podíl na trhu v kombinaci se talentovými akvizicemi.

  • Apple – Anobit ($390 milionů), AuthenTec ($356 milionů)
  • Amazon – Zappos ($900 milionů), Kiva Systems ($775 milionů)
  • Google – Motorola Mobility ($12.5 miliard), Nest ($3.2 miliardy), DoubleClick ($3.1 miliardy), YouTube ($1.65 miliardy)
  • Yahoo – Broadcast.com ($5 miliard), Overture ($1.83 miliardy), Tumblr ($1.1 miliardy)
  • Facebook – WhatsApp ($19 miliard), Instagram ($1 miliarda)