100 e-shopů za 19 minut. Retino vstupuje na platformu Shoptet a jde si pro investici na Crowdberry

Minulý týden vstoupilo Retino na největší českou e-shopovou platformu Shoptet. Doplněk Retino si v Shoptet “marketplace” aktivovalo 100 e-shopů během prvních 19 minut. Retino po týdnu hlásí, že ztrojnásobilo svůj business a chystá se na další platformy do zahraničí. K tomu má firmě pomoci investice, kterou chce získat na platformě Crowdberry.

Česká společnost Retino vyvinula softwarový nástroj, který zjednodušuje e-shopům a jejich zákazníkům proces vrácení a reklamace zboží. Manuální a časově náročný reklamační proces s vysokým rizikem chyb přetvořilo Retino v automatizovaný postup, který e-shopům šetří až 60 procent času a s ním spojených nákladů. Sloučením komunikace a služeb do jednoho online rozhraní, dělá z reklamace uživatelsky přívětivý proces pro e-shopy i zákazníky, čímž zvyšuje pravděpodobnost opakovaného nákupu.

Od jara, kdy byla služba spuštěna, Retino zpracovalo tisíce případů vratek a reklamací. Zpětná vazba e-shopů je podle vyjádření firmy pozitivní především proto, že zjednodušuje proces na straně e-shopu a zvyšuje zákaznickou spokojenost, retenci a opakované nákupy.

Od vstupu na trh získávalo Retino zákazníky zejména přímým prodejem. To se firmě minulé úterý podařilo změnit, když jako jeden z prvních externích partnerů spustila svůj doplněk pro Shoptet. Nejpoužívanější česká e-shopová platforma pro snadnou tvorbu šablonových e-commerce řešení tak umožňuje obchodům začít používat Retino “na jeden klik” a neřešit technické problémy s integrací. Shoptet v tuto chvíli aktivně používá přes 15 000 e-shopů z celkového počtu 42 000 e-shopů v České republice.

Team Retino

“Vstoupili jsme do druhé fáze a posouváme náš distribuční model. Během několika dní se náš business ztrojnásobil,” říká Petr Boroš, zakladatel společnosti. Během prvních 19 minut po spuštění si službu aktivovalo 100 obchodů na Shoptetu. Po týdnu na Shoptetu Retino zpracovává miliony objednávek, ze kterých mohou zákazníci e-shopů jednoduše zakládat své reklamace.

“Po loňské účasti v nejstarším středoevropském akcelerátoru StartupYard a jarním spuštění služby, jsme spoluprací s největší e-shop platformou udělali první krok do světa. Příští rok plánujeme zopakovat úspěch se Shoptetem na globálních e-commerce platformách jako je například Magento,” naznačuje Boroš budoucí směřování firmy.

Na obsazení světových platforem, které jsou o jeden až dva řády větší než místní, však bude společnost potřebovat další kapitál pro expanzi. Proto nyní otevírá investiční kolo ve spolupráci s Crowdberry.

Diskuze k článku