Podle Zimy se startupová scéna v Česku nezaměřuje na správná témata. “Buď chtějí vytvořit nový Facebook, nebo se zaměřují na hlouposti,” říká.
Seznam proto hodlá startupy v zásadě „tendrovat“. Tedy jeho cílem je najít ty, které budou schopné a ochotné rozvíjet jeho produkty nebo připravit službu, která s nimi bude nějakým způsobem spojená. Půjde jednoduše řečeno o Seznamáckou objednávku. Témata přitom budou jasná, Zima je ale zatím zveřejnit nechce. „Zatím máme tři, z toho dva zaměřené na Česko, jeden globální,“ naznačuje.
V této souvislosti hovořil o společnosti TopGis, kterou Seznam nedávno koupil, podrobnější ale být nechtěl.
Startupy řeší blbosti, nasměrujeme je
Seznam buď vyhlásí téma, které chce řešit, nebo se nechá přesvědčit i tématy jednotlivých nabídek. Jde o obory, na jejichž rozjezd Seznam údajně nemá čas.
Startupy, nebo i jednotlivé zájemce – prý bude nabírat třeba i po dvou lidech – bude hledat ve svých kontaktech, počítá ale i s tím, že nabídku vyhlásí i veřejně. V kancelářích, kam se budou stěhovat, se vejde kolem 50 lidí. Jde totiž o prostory na Zličíně, které vyklidili obchodníci Seznamu.
Podporu nejlépe za podíl
A co od Seznamu můžou šťastlivci, které si vybere, čekat? Prý rozhodně podporu velkého hráče na trhu, smlouvu, prostory i mentoring. Za to chce nejlépe podíl, konkrétní dohody ale budou individuální.
Spolupráce Seznamu se startupy přitom není novinkou. Dosud byl partnerem StartupYardu, jenže právě ze zkušeností s firmami, které se ho účastnili, nebyl Zima nadšený. Chtěl, aby se startupy víc zaměřovaly na technologii. Tak, aby mohly se Seznamem spolupracovat.
“Přestože jsme změnili téma, z 12 týmů byly technologicky zaměřené jenom tři. To je málo,” uvedl své zkušenosti Pavel Zima.
Stejná spolupráce se tedy konat už nebude, přesto všechnu podporu StartupYardu Seznam nevylučuje.