Šéf Seznam.cz Zima: Startupová scéna mě zklamala, změníme ji

Startupy v Česku se věnují věcem, které nemůžou uspět. Seznam to hodlá změnit. Se začínajícími podnikateli chce ale spolupracovat za vlastních podmínek. „Už pro ně máme připravené kanceláře,“ říká Pavel Zima, generální ředitel Seznamu. První vybraní by se tam mohli začít stěhovat už za měsíc.

Podle Zimy se startupová scéna v Česku nezaměřuje na správná témata. “Buď chtějí vytvořit nový Facebook, nebo se zaměřují na hlouposti,” říká.

Seznam proto hodlá startupy v zásadě „tendrovat“. Tedy jeho cílem je najít ty, které budou schopné a ochotné rozvíjet jeho produkty nebo připravit službu, která s nimi bude nějakým způsobem spojená. Půjde jednoduše řečeno o Seznamáckou objednávku. Témata přitom budou jasná, Zima je ale zatím zveřejnit nechce. „Zatím máme tři, z toho dva zaměřené na Česko, jeden globální,“ naznačuje.

V této souvislosti hovořil o společnosti TopGis, kterou Seznam nedávno koupil, podrobnější ale být nechtěl.

Startupy řeší blbosti, nasměrujeme je

Seznam buď vyhlásí téma, které chce řešit, nebo se nechá přesvědčit i tématy jednotlivých nabídek.  Jde o obory, na jejichž rozjezd Seznam údajně nemá čas.

Startupy, nebo i jednotlivé zájemce – prý bude nabírat třeba i po dvou lidech – bude hledat ve svých kontaktech, počítá ale i s tím, že nabídku vyhlásí i veřejně. V kancelářích, kam se budou stěhovat, se vejde kolem 50 lidí. Jde totiž o prostory na Zličíně, které vyklidili obchodníci Seznamu.

seznam

Podporu nejlépe za podíl

A co od Seznamu můžou šťastlivci, které si vybere, čekat? Prý rozhodně podporu velkého hráče na trhu, smlouvu, prostory i mentoring. Za to chce nejlépe podíl, konkrétní dohody ale budou individuální.

Spolupráce Seznamu se startupy přitom není novinkou. Dosud byl partnerem StartupYardu, jenže právě ze zkušeností s firmami, které se ho účastnili, nebyl Zima nadšený. Chtěl, aby se startupy víc zaměřovaly na technologii. Tak, aby mohly se Seznamem spolupracovat.

“Přestože jsme změnili téma, z 12 týmů byly technologicky zaměřené jenom tři. To je málo,” uvedl své zkušenosti Pavel Zima.

Stejná spolupráce se tedy konat už nebude, přesto všechnu podporu StartupYardu Seznam nevylučuje.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Super Bowl je tu, a s ním i reklamy. Tedy skandály, rekordy i pochybný úspěch virálů

Je to jeden z nejdražších reklamních prostorů. Aby taky ne, když se letos na Super Bowl bude dívat podle některých odhadů skoro 200 milionů Američanů. Svátek je to proto nejen sportovní, ale právě i reklamní. Honba za virálním šířením se projevuje naplno. Pro některé to už dopředu znamená zákaz vysílání, jiným se to vyplácí. Které spoty letos narazily, a jak dlouhý úspěch si skutečné virály vlastně zajistí?