Z iMenu se stává Spectu, s novým názvem míří do světa

Jeden ze známějších projektů aktuálního běhu StartupYardu, který v restauracích nahrazuje jídelní lístky iPady s vlastní aplikací, prochází změnou brandu a chystá se na expanzi do zahraničí. V nejbližší době se nicméně dál rozroste i počet zapojených restaurací v Česku.

iMenu je interaktivní jídelní lístek, který najdete v restauracích buď přímo zabudovaný do stolu, nebo jako mobilní náhražku tradičního menu. Nabízí nejen nové služby pro zákazníky, ale také řadu úsporných benefitů pro samotné restauratéry. V současnosti funguje je v pěti českých restauracích, další dvě by měly brzy následovat včetně dosud největšího podniku se 20 iPady v Českých Budějovicích.

“Je to až neuvěřitelné, ale business plán plníme dobře. Společnost není v červených číslech, i když si nemůžeme ani příliš vyskakovat. Daří se nám expanze po českém trhu, vyzkoušeli jsme si naše nápady a nyní stojíme před mezníkem, kdy si myslíme, že jsme připraveni pro větší expanzi. Proto jsme začali hledat nový univerzálnější brand, se kterým budeme všude první,“ vysvětlil Tomáš Zalužanský, CEO společnosti iMenu International.

Primárním důvodem pro změnu názvu produktu je tak snaha proniknout na ostatní trhy, kde produkty s podobnými názvy jako je iMenu již působí. Největší potenciál tým Spectu vidí u našich západních sousedů, hlavně v Německu a Rakousku. Netají se ovšem tím, že má zálusk i na trh v USA, kde s ohledem na dosavadní zkušenosti a zpětnou vazbu cítí velký potenciál.

“Název Spectu je odvozen od anglického slova spectator (divák, náhled). Tento název produkt dokonale vystihuje. iMenu bylo již od počátku fungování založeno na přehlednosti a vizualizaci, která doposud v pohostinství chyběla. Proto jsme se rozhodli pro Spectu,“ dodává Zalužanský.

V České republice má projekt už dva distributory, jeden z nich se nachází ve Zlíně a druhým je společnost ASW Systems. Mimo to ale provádí i vlastní obchodní činnost. V současné době se experimentuje i s prodáváním reklamy do jídelních lístků (např. screensavery upozorňující na promo akce) a v plánu je také aplikace přímo do zařízení zákazníků.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jsou české startupy připraveny vyrazit do světa? Ověří to v půlce května Startupbootcamp

14. května se pražský Node5 otevírá startupům, které chtějí zkusit svou připravenost vybudovat špičkový produkt a stát se vůdčími firmami ve svém odvětví. To je totiž cíl výcvikového programu Startupbootcampu. Celková hodnota účasti v programu je hodnocena na více než 400 000 eur. Jde totiž o kancelářské prostory, mentoring, peníze a důležitá možnost prezentovat se před investory.
Přečtěte si více

Na Moravě chtějí akcelerovat Indové. JIC Starcube představilo projekty nového běhu

Slyšeli jste už o židli, která vám pomůže hubnout? Ne? To proto, že taková ještě není. Ale v JIC Starcube na ní chtějí pracovat. Stejně jako na hlídači útrat dětského kapesného nebo na sledovači životasprávy čtyřnohého mazlíčka. To je jen malá část z projektů, které se přihlásily do už sedmého běhu moravského akcelerátoru. Nastartovat projekt tam chce celkem 88 týmů z 32 zemí všech kontinentů. Tedy, kromě Antarktidy.