Weiss: Myšlenka startupového rychlorandění mě napadla v sauně

Pět stolů a u každého šest lidí – speed dating pro startupy. Po patnácti minutách se osazenstvo prostřídá, tak aby mohl mluvit opravdu každý s každým. Brněnské Jihomoravské inovační centrum zkouší vlastní model akcí, které mají pomoci propojování startupů s velkými firmami.

Včera proběhlo už dvacáté kolo, které bylo zaměřené na logistický byznys. “Během těch pár let, co to děláme se tu vystřídalo kolem šesti set firem a pokud víme, tak se uzavřelo kolem osmi set různě úspěšných spoluprací,” říká Jindřich Weiss, projektový manažer JIC.

Weiss je sám autorem myšlenky, kterou by si JIC chtěl v budoucnu nechat licencovat. “Náš koncept už chtějí začít používat v Eindhovenu a občas se někdo ozve s tím, že by rád podobnou akci uspořádal,” vysvětluje Weiss s  tím, že licenci by nechtěli kvůli penězům, ale spíš proto, aby si formát 120 vteřin udržel svou úroveň. “Dali jsme dohromady vlastní aplikaci, která bude k dispozici pro případné zájemce,” dodává Weiss.

grezo

“Už jsem tu potřetí a posbíral jsem tu plno kontaktů. Nemohu říci, že bychom tady upekli několik partnerství, ale jednání jsou v běhu,” tvrdí Jiří Hloska z německé firmy iSILOG, která tvoří modely pro zlepšení logistiky velkých firem. “Byl jsem tu poprvé a řekl bych, že jsem potkal minimálně dva lidi z firem, s nimiž bychom mohli najít společnou řeč,” komentuje svou účast Pavel Vranka z hradecké společnosti T-Mapy, která dělá mapové aplikace na míru.

Svou premiéru si v Brně odbyli ale i zástupci startupové scény.  “Bereme to jako šanci a je to skvělá akce pro networking a pro získání nových kontaktů mezi normálními firmami mimo startupový svět,” vysvětluje Radovan Grežo z pražského click2stream s tím, že ještě oceňuje hlavně tématické vymezení akce. “Sejdou se tu firmy kolem jednoho tématu, které si mohou pomoci navzájem.”

Každý stůl má navíc svého moderátora, který usměrňuje diskusi nebo ji rozdmýchává, pokud by zrovna začala váznout. “Je to dobrá škola i pro lidi z velkých firem, kteří úplně nejsou zvyklí na krátké, dvouminutové prezentace,” vysvětluje mluvčí JIC Helena Továrková.  U každého stolu je během jednoho kola kolem pěti minut na rychlé aktuální dotazy, které se pak dají rozvinout na závěrečném rautu u řízků.

Koncept 120 vteřin využívají i v brněnském Inovačním parku. “Jednou ročně to děláme proto, aby se všichni poznali, přeci jenom už tam máme kolem padesáti firem,” komentuje Továrková.

Total
0
Shares
Další články