Vyhledávač reklam MOAT poradí, co právě inzerují ostatní

Na poli online marketingu se objevil užitečný start-up z New Yorku, služba MOAT. Je zaměřena především na tvůrce online kampaní a v okamžiku díky němu zjistíte, jaké reklamy zrovna kolují internetem, nebo můžete otestovat funkčnost vlastních reklam prostřednictvím konzultací s dalšími profesionály.

Donedávna neexistovalo mnoho rozumných způsobů, jak by si marketéři mohli snadno vyhledat reklamy zrovna kroužící napříč internetem. Přitom je určitě dobré vědět, čemu budou jejich výtvory konkurovat, s čím by je uživatelé mohli nechtěně zaměnit nebo se prostě poučit z toho, jak svoje reklamy koncipují ostatní a na jaké aktuální trendy případně odkazují.

Odteď jsou tu ale pro přípravu na meeting s potenciálním klientem hned dvě možnosti: buď můžete hezky postaru mnohokrát obnovit vybrané webové stránky a čekat, co všechno se na nich objeví, nebo si aktuálně kolující reklamy jednoduše vyhledat zadáním názvu konkurenční značky do vyhledávače MOAT.

Zkuste si do vyhledávače zadat například Apple, Android nebo třeba Allianz a zobrazí se vám všechny kreativní reklamy dané značky aktuálně kroužící napříč webem. Služba už nyní pokrývá velkou spoustu největších společností světa, i když jejich výčet (třeba s ohledem na použití v Česku) není ani zdaleka kompletní a do budoucna by jistě prospělo výrazně větší zaměření na lokální trhy a pokrytí Evropy. Také se ukázalo, že například v Opeře služba s oblibou padá. Samotný koncept je nicméně rozhodně zajímavý a hledáním to navíc nekončí.

Cíl: Seznámit se s konkurencí a inspirovat se

Novinka MOAT pochází z dílny bratrů Jonaha a Noaha Goodharta a jejich bývalého kolegy Mika Walratha. Již dříve spolupracovali na úspěšném marketingovém projektu Right Media, který v roce 2007 koupila za 850 milionů dolarů společnost Yahoo. Všichni tři spoluzakladatelé MOAT se v reklamním prostředí pohybují už přes deset let a vědí tedy, jaké nástroje mohou marketérům ještě usnadnit život. A svému start-upu věří natolik, že jej z vlastních financí dotovali pro začátek částkou tři miliony dolarů.

K čemu má vyhledávač reklam sloužit podle samotných tvůrců? Jak se dočtete přímo na stránkách MOAT: “Online reklamy jsou pomíjivé, viditelné jednu sekundu a pak jsou nahrazeny dalšími. Ať už chcete vidět reklamy od konkrétní značky, poznat práci nových marketérů nebo získat inspiraci z kreativních inovativních kampaní, všude je evidentní potřeba centralizovaného vyhledávače reklam.”

Vyhledávač reklam je ale jen třešničkou na dortu, v němž se skrývá ještě mnoho dalších užitečných pomocníků. MOAT navíc přináší různé analytické nástroje, které pomohou k vylepšování online reklamních sdělení. Na obrázku níže je například využití teplotních map, které monitorují, kam uživatelé najíždějí myší nebo klikají. Díky nim mohla například značka Hautelook zjistit, že reklama s botou je mnohem efektivnější než reklama s pěknou ženou, která odvádí příliš pozornosti od zásadního tlačítka “Join for free”.

Kromě populárních teplotních map pro weby se na MOAT setkáte také s crowdsourcovaným tržištěm pro návrháře reklam, kde lze získat názor ostatních a testovat různé varianty chystané reklamy. Jednotliví uživatelé jsou průběžně hodnoceni a řazeni do různých kategorií.

Podle Jonaha Goodharta se průměrný počet kliknutí na reklamu pohybuje kolem 10 na každých 10 tisíc zobrazení, což je 0,1 procenta. Přitom až 500 lidí z každých 10 tisíc (0,5 procenta) stráví alespoň půl vteřiny přejížděním myší přes reklamu a hned 10 procent lidí s reklamou nějakým způsobem komunikuje, aniž by na ní ovšem kliknuli. Marketéři proto potřebují lepší nástroje na testování a vylepšování účinnosti reklam tak, aby se propast mezi počtem interakcí a kliknutí snížila.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Praha vyzkouší odpadkové koše připojené online

Někdo by ty internety nejraději zakázal, jiní by je raději viděli v odpadkovém koši. Praha nyní připravuje pilotní projekt chytrých odpadkových košů, které si samy zavolají o vyvezení, když jsou plné. Potřebnou energii si vyrábějí ze slunce a navíc umí ještě jeden zajímavý trik, díky kterému by měly zásadně klesnout náklady na svoz odpadu...