Vychytávka ToneCheck umí ohlídat vyznění e-mailů

Jednoduché vylepšení pro Outlook dokáže analyzovat emocionální vyznění odesílaných zpráv a včas upozornit, pokud toho uživatel o své náladě vypovídá příliš, nebo tak třeba jen nezáměrně působí. Od smutku, vzteku a studu až po přílišné nadšení či vděčnost.

Navzdory mnoha předpovědím jsou e-maily stále nenahraditelnou součástí naší komunikace a v oblasti té firemní to platí stonásobně. Textová komunikace je ale zároveň značně náchylná k infikaci nezamýšlenými významy a případné chybné interpretaci. Nebo jinými slovy, někdy to prostě neodhadneme. Kanadský startup Lymbix chce podobným nedorozuměním zabránit s pomocí zajímavé aplikace ToneCheck.

Pozor na pusu

ToneCheck funguje na základě integrace do Microsoft Outlooku, ve kterém přibude jediné nenápadné tlačítko s velkými možnostmi. Pokud aplikace ve zprávě odhalí příliš emotivní spojení či věty, výrazně je označí, a každou z nich ohodnotí podle emotivního zabarvení. Prostřednictvím přehledného menu je pak lze upravovat do výsledné podoby. Podle Lymbixu dochází k chybné interpretaci e-mailu až v polovině případů, takže bychom tuto funkci měli využít dostatečně.

V nabídce je i možnost nastavení vlastní emotivní tolerance na škále emocí a jejich síly, takže program bude následně některé z nich ignorovat. Pokud ale zpráva zvolenou toleranci překročí, upozorní na to ToneCheck při najetí na tlačítko „Odeslat“. Doporučení samozřejmě lze ignorovat, případně funkce aplikace omezit na minimum.

Je sice pravda, že s podporou češtiny asi moc počítat nemůžeme, i tak by se nicméně tento pomocník mohl vyplatit. Přinejmenším těm z nás, kdo si občas nějaký ten anglický mail pošlou a chtějí mít jistotu.

Pokud si fungování aplikace s heslem „Don‘t send the wrong message“ chcete prohlédnout v praxi, podívejte se na toto jednoduché demo. Zatím je Outlook jediným podporovaným klientem, brzy ale mají přibýt další, včetně těch ryze onlinových.

Mezi další nabízené služby Lymbixu patří například TweetTone, který je ještě víc zaměřený na firmy. Značkám umožňuje analyzovat reakce uživatelů Twitteru na jejich příspěvky a třídit je nejen podle obsahu, ale také podle osmi různých emotivních kategorií.

Via TC

Total
0
Shares
Další články