Utíkat nebo raději postát na eskalátorech? Aplikace odpočítává odjezdy metra na sekundy

Zná to každý, kdo žije v Praze. Ranní špička, na každém kroku tisíce lidí, kteří se stejně jako vy potřebují co nejrychleji dostat do práce nebo do školy. Během přestupování nebo cesty na metro většina z nás přemýšlí – mám raději běhat a riskovat, že budu upocený i tak stát na nástupišti? Nebo v klidu postát na eskalátorech a scrollovat Facebook?

Zná to každý, kdo žije v Praze. Ranní špička, na každém kroku tisíce lidí, kteří se stejně jako vy potřebují co nejrychleji dostat do práce nebo do školy. Během přestupování nebo cesty na metro většina z nás přemýšlí – mám raději běhat a riskovat, že budu upocený i tak stát na nástupišti? Nebo v klidu postát na eskalátorech a scrollovat Facebook?

I když v podstatě jde jen o desítky sekund nebo pár minut, na otázky tohoto typu odpovídá aplikace Metrobot od české firmy STRV. Ta díky lokalizačním službám ukáže, jak daleko se od nejbližší stanice nacházíte a po zadání směru, kterým plánujete cestovat, ukáže odpočítávání do nejbližšího odjezdu soupravy.

„S nápadem na Metrobota přišel v roce 2013 Adam Vajdák, tehdy ještě do uLikeIT (minulý rok se společnost rebrandovala na STRV; pozn. red.). Adam neměl prostředky k uskutečnění tohoto projektu, tak byl propojen se mnou, studentem, který appku vytvoří jako součást diplomové práce,“ popisuje vznik Metrobota Kuba Vodák zodpovědný za vývoj do iOS.

Metrobot STRV

Původně se muselo za aplikaci platit 0,79 dolaru, jenomže zisky z prodeje nebyly dostačující a Adam Vajdák ztratil o další práci na Metrobotu zájem. Byl tedy převeden pod křídla uLikeIT a ponechán ke stažení zdarma, loni se dočkal i verze pro Android.

A i když Metrobot velký zájem nevzbudil (stáhlo si ho 5 000 lidí na iOS a dalších 1 000 na Android), jeho odpočítávání je překvapivě přesné. Během několika dní, kdy jsme aplikaci osobně při cestách metrem testovali, se čas odjezdu téměř stále shodoval s reálným odjezdem soupravy. I když to někdy bylo natěsno, pokud se appkou budete řídit, měli byste metro stihnout.

Aplikace se přitom řídí klasickým jízdním řádem, stejným jako na IDOS.cz. Komunikace s dopravním podnikem podle slov Vodáka nikam nevedla, protože data o odjezdech má exkluzivně od ministerstva dopravy k dispozici brněnská společnost Chaps a například Seznam tyto data nedokázal za čtyři roky získat. „Naštěstí metro jezdí (většinou) fakt přesně na čas,“ říká dál Vodák.

Metrobot STRV

 

Výhodou aplikace je, že nabízí možnost koupit si jízdenku, proto si nemusíte pamatovat nebo ukládat telefonní číslo, kam je potřebné SMS v konkrétním znění poslat. Po kliknutí na mapu také ukáže všechny vstupy do konkrétní stanice, což se může někdy hodit (například Můstek jich má dohromady 18).

Podle našeho názoru může mít Metrobot největší využití na inteligentních hodinkách, na kterých stačí jednoduchý pohled, a budete vědět, jestli máte utíkat, nebo ne. Už teď existuje verze na Android Wear, v plánu je také vývoj aplikace pro Apple Watch. „Dále jsme uvažovali o možnosti, aby aplikace pracovala v offline módu, ale čekáme, jak to nakonec dopadne s tím zpřístupněním dat,“ dodává na závěr Kuba Vodák.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jízdomat kupuje slovenskou jedničku ve spolujízdě autem

Největší český portál na zprostředkování spolujízdy autem se dohodl na převzetí slovenské jedničky, portálu Stopar.sk. Dochází tak ke sloučení obou databází uživatelů, nabídek i poptávek spolujízd a především technického zajištění webové služby. Stalo se tak půl roku poté, co Jízdomat na Slovensku spustil vlastní verzi portálu Jazdomat.sk.
Přečtěte si více

Průvodce českými startupy: Starthead

Nevidí se u nás příliš často, aby český tým přistoupil k projektu tak, že na něm nezačne pracovat, dokud pro svůj nápad nesežene investora. Obzvlášť, když se pak nenechá odradit četnými "ne", a skutečně získá bezmála deset milionů korun ze soukromých prostředků. Navíc na startup, který jde přímo proti velmi silnému hráči - Kickstarteru.