Uber už nevozí jen lidi. Nově přidal i přepravu zboží

Uber, oblíbená služba, která právě vstoupila do Česka, rozšiřuje zaměření. Společnost oznámila spuštění pilotního programu s názvem Uber Corner Store. Jeho cílem je přepravovat drobné zboží z lokálních obchodů zákazníkům.

Pilot zatím funguje jen v určitých oblastech Washingtonu a má úzce omezenou dobu trvání, která se vztahuje jen na několik týdnů. Když si ale zákazníci službu oblíbí, podle zprávy na blogu Uberu se firma na přepravu zboží rozhodně zaměří. Její ředitel Travis Kalanick’s se netají s tím, že chce z firmy udělat velkého hráče na poli logistiky. A konkurovat tak prý Googlu a Amazonu. Tyto dvě firmy totiž v posledních letech soupeří o to, kdo získá větší podíl na trhu v doručování v rámci jednoho dne. Zatím ale jen v některých lokalitách, ostatně stejně, jako v tuto chvíli nová služba Uberu.

Služba momentálně nic nestojí, zákazníci platí jen to, co si objednali jako zboží. Web Wired předpokládá, že to tak dlouho nezůstane. Firma zákazníkům dodávky buď zpoplatní, nebo si bude účtovat provizi u obchodníků.

Uber se zatím úspěšně rozšiřuje do světa – mobilní aplikace funguje ve 150 městech víc než 40 zemí světa. A to, že nehodlá být jen taxi službou, ukázal naposledy v dubnu, když spustil v New Yorku Uber Rush – službu, která využívá cyklisty nebo jen chodce jako poslíčky pro zboží.

http://blog.uber.com/cornerstore

 

 

 

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Průzkum: Třetina Čechů je online 24/7

Jestli jste český muž, je docela slušná šance, že jste prakticky pořád online. A to nejen během běžného dne. Třeba na dovolené je online jen čtvrtina žen, ale celých 40 procent mužů s českým pasem. A podobné je to i při chůzi po ulici, při sledování televize nebo při ranním vstávání.
Přečtěte si více

Předposlední týden v červnu si rezervujte na Startup Summit. Bude to jízda!

Czechs & Slovaks meet West, West meets Czechs & Slovaks. To je podtitul červnového Startup Summitu, který se letos plně přepne do angličtiny, přivede zahraniční řečníky i média, nabídne soutěž pro začínající firmy pod vedením amerických investorů a využije přítomnost jinak těžko dostupných hostů z USA, Británie, Německa, Nizozemí a dalších zemí i formou úzce zaměřených workshopů.