Twitch byl “fakt špatnej nápad”, tvrdí jeho zakladatel. Nápad za miliardu dolarů

Amazon nedávno za Twitch zaplatil 970 milionů dolarů. Přesto jeho zakladatel tvrdí, že šlo jen o “špatnej nápad”. Justin Kan vystupoval v rámci londýnského TechCrunch Disruptu v Londýně a začínajícím podnikatelům radil – nevnímejte komentáře uživatelů a nenechte se znervóznit, byznys vám pak půjde líp.

Justin Kan, zakladatel platformy pro živé streamování počítačových her, si prožil ideální americký startupový příběh: založil Kiko Software, který měl fungovat jako online kalendář. S tím nepochodil. Tým si ale nechal a vrhl se do dalšího projektu s názvem Justin.tv.

Zvláště ve Spojených státech se totiž po startupistech chce, aby už něco měli za sebou. A předchozí neúspěch neznamená nic jiného než lepší zkušenosti s novým projektem.

Justin tě vidí

Justin.tv měl být projekt podobný “Velkému Bratrovi”. Jmenoval se po svém zakladateli, který začal nosit webkameru 24 hodin denně. Reakce byly ale smíšené. Ačkoliv reality show jsou divácky úspěšné, uživatelé prý takový koncept nesnášeli. Ale stále se ptali, jak využít stránku tak, aby mohli streamovat vlastní videa. Tak jim to Justin.tv nakonec umožnil.

Justin Kan hovořil o hodnotě špatných nápadů přes 20 minut. Pokud jste náhodou nebyli na přednášce a nebo dokonce ještě větší náhodou nebyli přímo na londýnském TechCrunch Disruptu, je možné ji zhlédnout i online.

Dobří zakladatelé, špatné nápady. To by šlo

“Když mohl uspět Justin.tv, nemá se nikdo na co vymlouvat. Byl to fakt špatnej nápad,” říká Kan. Se svými kolegy posílal přihlášku do Y Combinatoru a původně jim nepřišla odpověď, která by se dala označit jako vstřícná.

Paul Graham, zakladatel Y Combinatoru, jim poslal vzkaz: Jsou společnosti s dobrými zakladateli a dobrými nápady, kterým chceme pomáhat. Pak jsou ty se špatnými nápady a špatnými zakladateli, kterým nechceme pomáhat, a společnosti s dobrými zakladateli a špatnými nápady, což jste přesně vy.

I tak Y Combinator Kan a jeho tým nakonec přesvědčili a vyplatilo se jim to. Podle Kana zkrátka když se nevzdáte, nakonec uspějete. Pro zakladatele je to ale běh na dlouhou trať. V případě Justin.tv trvalo osm let, než se nakonec podařilo prodat výsledný Twitch Amazonu za 970 milionů dolarů.

twitch games

Herní byznys. To by taky šlo

Nějaké ty zprávy o tom, že je projekt úspěšný, se ale objevily už dříve. Twitch od roku 2011 od investorů vybral na své fungování zhruba 35 milionů dolarů.

Teď už má Twitch.tv mezi hráči ohromnou oblibu. Asi 60 milionů návštěvníků měsíčně streamy sleduje. Těch, kteří videa přímo streamují, je přes jeden milion. Měsíčně to vydá na 13 miliard minut videa.

Například letos v březnu se Twitch podle měření Sandvine podílel na internetovém trafficu z 1,35 procenta.

Takže byl ten Twitch špatnej nápad, který se tak nějak náhodou ujal, nebo byste dokázali u takového projektu vidět potenciál od začátku?

Total
0
Shares
Další články