TOP desítka celebrit masivně investujících do technologií

Ashton Kutcher a Tyra Banks v těchto dnech uzavřeli další vlnu financování do nákupní galerie TheHunt.com. A zdaleka nejsou jediní, kdo věří online startupům natolik, že do nich po nemalých částkách investují. Sestavili jsme desítku nejaktivnějších celebrit investujících do startupů. Nechybí Justin Bieber, Justin Timberlake ani Lady Gaga nebo Bono.

To, že celebrity investují do sexy startupů, není úplně novinka, v posledních letech se z toho stal malý fenomén. A největší podíl na tom má Ashton Kutcher. Herec, který bude aktuálně na plátnech kin zářit jako ikonický Steve Jobs, přesvědčil už spoustu svých hvězdných přátel k investicím do začínajících projektů a především díky vlastní šťastné ruce při výběru projektů je vycházející hvězdou i technologických a byznysových konferencí. Podívejte se i na další celebrity, které se věnují online podnikání.

Jaký typ celebrit se nejčastěji věnuje investování? (zdroj: CBInsights)

Do čeho celebrity nejraději investují?

10. Will Ferrel

Komik Will Ferrel není úplně klasickým angelem, ale startupistou sám o sobě. Před šesti lety společně s kolegou Adamem McKayem založili FunnyOrDie.com. O rok později získali investici od Sequoia Capital, o další rok později uzavřeli dlouhodobé partnerství s HBO a aktuálně obslouží každý měsíc něco málo pod sto milionů unikátů měsíčně na jednom ze svých šesti webů.

9. Leonardo DiCaprio

Společně se Serenou Williams, Tobey Maguirem a Lancem Armstrongem investovali do foto a video sharovací appky Mobli. Jenom Leo dal zakladatelům 4 miliony dolarů na to, aby rozdrtili v té době ještě nezávislý Instagram. Ve druhém kole naraisoval izraelský startup dalších 22 milionů dolarů.

8. MC Hammer

Pamatujete ještě MC Hammera? Osmdesátky jsou definitivně pryč, ale ve startupovém světě se MC Hammer evidentně našel. Jeho největší investicí je aktuálně Square Jacka Dorseyho. Kromě toho je i pravidelným mentorem v několika amerických startup akcelerátorech. Fascinující.

7. Kim Kardashian

Hvězdička prapodivných amerických reality show a partnerka Kanye Westa spoluzaložila ShoeDazzle – online fashion nákupní galerii. To by asi samo o sobě tak zajímavé nebylo, ale vzhledem k tomu, že už dokázali získat skoro 60 milionů dolarů investic a půlku z toho dodali pánové z Andreessen Horowitz, něco na tom možná bude.

6. Ellen Degeneres

Populární televizní hvězda Elen Degeneres vsadila svoje peníze do projektu Stamped (o částku okolo 3 milionů dolarů se podělila s Justinem Bieberem) a mnula si ruce už o rok později, když se Stamped dostalo do hledáčku tehdy nové šéfky Yahoo Marissy Mayer. Částka za akvizici prozrazena nebyla, TechCrunch nicméně cenu odhaduje na nižší desítky milionů dolarů. Vedle toho Ellen Degeneres sází na social gaming propojený s charitativními účely. Je jednou z investorek (opět vedle Justina Biebera) společnosti Sojo Studios, která se snaží změnit svět k lepšímu prostřednictvím zábavy.

5. Lady Gaga

Lady Gaga se online prostředí rozhodně nevyhýbá. Je aktivní na všech sociálních sítích, hvězdou na YouTube a se Zyngou svého času na chvilku ovládli Facebook s klonem FarmVille prozaicky pojmenovaným GagaVille. Teď sází na úspěch platformy Backplane. Jejím cílem je vytvářet prostředí pro propojování sportovních, hudebních a filmových celebrit s jejich fanoušky. První sítí, která nad Backplane vznikla, je nepřekvapivě síť pro fanoušky Lady Gaga LittleMonsters.com. Zajímavé je, že do projektu investoval mimo jiné i Eric Schmidt z Googlu. Kromě Backplane Lady Gaga investovala společně s Kanyem Westem do Turntable.fm.

4. Justin Bieber

Miláček náctiletých slečen vydělává stovky milionů dolarů nejen na prodeji desek, ale i na vlastním parfému, filmu založeném na jeho životě, reklamě na YouTube a dalších klasických music celebrity modelech. Vedle toho je velkým fanouškem nových technologií. Společně s Ellen Degeneres investoval jak do Stamped, tak do Sojo Studios, sám pak také do messaging appky Tinychat, Spotify a nejnověji do mobilní aplikace PhoneGuard, která řeší bezpečnost během řízení (zamezuje psát sms během jízdy apod.)

3. Justin Timberlake

Ve filmu The Social Network si zahrál legendárního Seana Parkera, i v reálném životě se mu zalíbil svět sociálních sítí. Aktuálně spoluvlastní MySpace, které propaguje jak je jen možné (viz MySpace vstává z mrtvých, ale jde to pomalu). Vedle toho investoval do Stipple (platforma na lepší monetizaci obrázků například pro e-commerce sites), Tapulous (vývojáři mobilních her jako Tap Tap Revenge, v roce 2010 prodáno Disney), Miso Media (vývojáři mobilních her a aplikací mířených na učení se na hudební nástroje) nebo Dekko (opět mobilní vývojáři – tentokrát zaměření na augmentovanou realitu).

2. Bono

Frontman U2 Bono společně s parťákem Edgem přes svoji investiční firmu Elevation Partners udělali největší ránu s poměrně brzkou investicí do Facebooku. Podle Guardianu jim investice vynesla nějakých 800 milionů dolarů zisku. Facebook nicméně není a nebyl jedinou investicí. Aktuálně čeká na zhodnocení vložených peněz v Yelpu a v Dropboxu, se kterými ho asi čeká víc štěstí než třeba s Palmem, kde nakonec i při prodeji do HP prodělal pár desítek milionů dolarů (viz Telegraph). Zdá se, že špatnou sázkou byl i vstup do online operací Forbesu, kterým Elevation Partners poskytlo 300 milionů dolarů při tehdejší valuaci 750 milionů a dnešnímu ohodnocení firmy na nějakých 100 milionů (viz San Francisco Business Times), nebo do projektu Move.com, který za dobu investice ztratil zhruba polovinu hodnoty.

1. Ashton Kutcher

A nakonec investorská celebrita číslo jedna Ashton Kutcher. Se svojí investiční firmou A Grade investment už vstoupil do firem a projektů jako Foursquare, Skype (prodáno Microsoftu), Airbnb, FAB, Flipboard, Path, Fashism (společná investice s Demi Moore), Hipmunk, Gidsy, Dwolla nebo do startupu Milk od Kevina Rose, který obratem koupil Google.

Podívejte se na rozhovor Ashtona Kutchera s Mikem Butcherem z letošního TechCrunch Disrupt:

Mimochodem, místní celebrity se do českých nebo slovenských online startupů zrovna nehrnou. Když už do něčeho investují, jedná se spíše o “tradičnější” byznysy. Jako u nás třeba Petr Čech, Tomáš Berdych nebo Tereza Kerndlová do solárních elektráren…

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Captcha reklama už i jako video

Mimořádně účinná captcha reklama na sebe nově bere také atraktivní podobu videa. Namísto nečitelných klikyháků nabízí tuto formu internetové ochrany mladý startup NuCaptcha, který během pár měsíců získal tisíce klientů. Jen loni se přitom na celém světě zobrazilo přes 100 miliard těchto bezpečnostních hádanek.