Tingiz umožní tvorbu mobilních mikrostránek pro veškeré zboží

Se zajímavým nápadem přišel tento týden na konferenci Techonomy konané v Tel Avivu nový startup Tingiz. Pomocí QR kódů umožní zákazníkům získat přes chytrý telefon informace o zboží v kamenných obchodech a obchodníky zase nechá rozhodnout o tom, co lidé na mobilních stránkách najdou.

Základní idea, kolem níž je Tingiz postaven, je jednoduchá. Není žádnou výjimkou, že nakupující nalezne v kamenném obchodě zboží, k němuž by rád získal více informací, ale obsluha nic neví. Právě v těchto případech se chce do situace nový startup vložit. Pro každé zboží vygeneruje unikátní QR kód, který povede na mobilní mikrostránku věnovanou pouze jemu. Budou se zde nacházet informace od výrobce, manuál či různé zajímavosti.

Možností je i propojení se stránkou na Facebooku, vložení stahovatelných PDF dokumentů, diskuze mezi uživateli, hlasování či soutěže. Modulů má být celá řada a jejich nastavení ze strany výrobce či prodejce by nemělo být složité. QR kódy se budou nacházet přímo u zboží, takže nakupující bude mít možnost je jednoduše naskenovat.

Startup chce vydělávat formou měsíčních poplatků od zadavatelů, jimiž ve většině případů budou buď výrobci nebo distributoři. Celkově se jedná o poměrně praktický a využitelný nápad, v cestě mu však stojí stále ještě nízké povědomí o QR kódech mezi širokou veřejností.

Zároveň se bude muset potýkat i s velkou konkurencí služeb, které umí skenovat klasický čárový kód na zboží. Jen před několika dny navíc systém QR kódů pro přílišnou neohrabanost opustil Google, který dosud s jeho pomocí označoval jednotlivé podniky pro potřeby svých Places.

První Tingiz stránky by se každopádně měly objevit během dvou až tří měsíců, zájemci se mohou přihlásit již nyní.

Via TNW, TC

Total
0
Shares
Další články