TechSquare jde do Ostravy, chce se tam zaměřit na matchmaking

TechSquare míří na sever Moravy – ve spolupráci s lokálním partnerem otevírá pobočku v Ostravě. Vidí v ní skvělé prostředí pro rozvoj startupů díky atraktivitě pro velké hráče v  IT, návaznosti na polský a slovenský trh i vysoké úrovni akademického výzkumu. Naopak postupně utlumuje služby coworking space na Smíchově, který od roku 2010 provozoval. Z coworkingového průkopníka se tak mění spíše na matchmakera – firmu, která propojuje korporace a startupy.

Ostravu vidí jako „centrum regionu s obrovským potenciálem,“ říká Veronika Peterková, ředitelka TechSquare. Pro město se společnost rozhodla i díky přítomnosti strojních podniků hledajících cestu k průmyslu 4.0 i těch, které jsou na technologické špičce. Ostravský Techsquare povede Jiří Týn. Primární rolí tamního týmu bude zajistit startupům úzký kontakt s místními velkými hráči a garantovat jim přístup ke kompetentním lidem v korporacích. „Pro udržování takových kontaktů je naprosto nezbytné o vztahy pečovat, znát do detailu lidi „od recepce k boardua vědět  včas o významných interních změnách. Pro takovou míru detailu prostě musíte být přímo v centru dění, “ dodává Peterková.

techsquare

TechSquare má k dispozici prostory přímo v centru města, které je v případě zájmu připraven startupům poskytnout ve formě sdílených kanceláří. „Coworkingu se nebráníme, rozjíždět jej však budeme v závislosti na poptávce,“ dodává Jiří Týn.

TechSquare byl v roce 2010 průkopníkem coworkingu v Čechách, dnes je v Praze komunitní ubytování startupů v podstatě mainstream. Pražský tým v čele s Veronikou Peterkovou na matchmakingu spolupracuje převážně s projekty, které jsou již relativně vyspělé a ve většině případů mají vlastní zázemí. Služby sdílených kanceláří v Praze tedy TechSquare postupně utlumuje, začátkem roku 2017 má smíchovské prostory plně obsadit IT firma Blueberry.

Před rokem a půl jsme zjistili, že to, co u nás opravdu chybí, je subjekt, který by soustavně pomáhal startupům a korporacím navázat mezi sebou obchodní či strategickou spolupráci. Chceme se především soustředit na realizaci businessových příležitosti, které se nám daří v této oblasti identifikovat.,“ vysvětluje Peterková.

Total
0
Shares
Další články