Taxikářská válka: Řidiči Uberu jsou ve Francii terčem útoků

Stačilo málo. Aby se o zákon chránící monopol francouzských licencovaných taxikářů otřela americká konkurence a je zle. Na ulici se rozhořela válka. Klasičtí francouzští drožkáři bojují o své živobytí a brání se nové éře přicházející pro některé z nich až z nového tisíciletí.

Patnáct minut. To je minimální čekačka na nelicencovaný taxík v Paříži. Od nového roku to nařizuje nový zákon.Pokud chcete jet dřív, musíte si vzít klasického taxikáře. Výjimkou jsou objednávky ze čtyř nebo pětihvězdičkových hotelů nebo z výstaviště, kde mohou jezdit smluvní řidiči jak chtějí.

Francouzští taxikářští odboráři si vyjednali tuto výhodu jako ochranu před nástupem nových služeb. Utrpí tím totiž především služby, které jsou postaveny na rychlé reakci a vyšším standardu pro cestujícího. Jako je třeba místní Allocab nebo globální Uber.

Dopady takového nařízení jsou velmi nepříjemné. “Když posíláte za klientem vzdálenějšího řidiče, tak to stojí peníze. Ve městě jako Paříž, kde Uber a leCab odbaví třeba deset tisíc jízd měsíčně. V takovémhle objemu se už těch pět nebo deset minut benzinu u každé jízdy pěkně nasčítá,” popisuje Ondřej Krátký z taxikářského startupu Liftago.

Právě řidiči Uberu se stali symboly nepříjemné konkurence a jsou momentálně pod nemilosrdným palbou konkurence. Palbou, kterému se žádný inovativní IT systém nedokáže bránit ani s novými servery. Na vozy se totiž normálně útočí  fyzicky.

A podobné zkušenosti mají i další cestující. “Bohužel musím potvrdit ranní incident. Odsuzujeme dva případy násilí páchané na našich autech a řidičích,” komentuje situaci šéf francouzského Uberu Pierre-Dimitry Gore-Coty s tím, že v násilí nevidí žádné řešení situace. Spíš naopak. “Jsme rádi, že jsou všichni v pořádku a rádi bychom ocenili našeho partnera za volantem, že zachoval chladnou hlavu a dostal svého klienta do bezpečí,” dodává.

Francouzský blog Rude Baguette už také přinesl i fotku, jak vypadá jedno auto řidiče Uberu po útoku až dvaceti násilníků.

uber

Život je plný paradoxů

Paříž je pro Uber druhým největším trhem hned po New Yorku. Paradoxem je, že ve Francii přitom na konferenci Le Web celý projekt nové služby před lety vznikl. Dnes má 500 zaměstnanců a hodnota startupu se odhaduje na 3,5 miliardy dolarů. Nad novými pravidly se na loňském ročníku pařížské konference pozastavil i zakladatel Uberu Travis Kalanick.

Každopádně se služby jako Uber ve Francii odvolávají k antimonopolnímu úřadu, který pravděpodobně jejich stížnost nebude moci zamítnout. Nové služby totiž  klasickým taxikářům nebere klienty a čekací patnáctiminutovka může zafungovat jako rudý hadr na býka, který hlídá trh v Bruselu.

via VB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Víme první: Pražská Wayra končí. Další startupy už nevychová

Wayra v tuzemsku zavře své kanceláře. Podle našich zdrojů přímo z jejího zákulisí akcelerátor končí. Cyklus startupů, které si v současnosti užívají jeho přízně, nechá doběhnout. Další už ale na řadu nepřijdou. Po 420 tisících eurech investovaných samotnou Wayrou a a třičtvrtě milionu, které do firem vložily další společnosti, už se další technologicky našlápnutý talent z jejích kanceláří nevyloupne.
Přečtěte si více

IBM, SAP, Seznam. Korporace v Česku lákají startupy na služby i peníze

Zájem o startupy v Česku roste a úměrně s tím přibývají i možnosti jejich financování. V současné době má tak začínající tým na výběr hned z několika zdrojů peněz. Pokud ale nechce peníze od státu ani Tomia Okamury, může se stále častěji obrátit i na velké firmy. Ty se totiž probírají ze sladkého snu všemocnosti a zjišťují, že jejich komplikované procesy a struktury je potřeba okysličit - pomocí nápadů od malých firmiček někde tam dole.