Svět internetu má nového giganta: Groupon

Elitní klub miliardových startupů získal nového a pro mnohé jistě nečekaného člena v podobě systému pro hromadné nakupování Groupon. Že by definitivní konec dominance klasických sociálních sítí a obzvláště Vyvítekteré? Možná, ale každopádně je to velká vzpruha pro nováčky.

Přestože jsme se v posledních dvou letech dočkali stovek velice nadějných, pozoruhodných či jen fascinujících startupů, celý internetový svět se pořád točil kolem jediného jména. A i ty nejúspěšnější nové firmy, jakou je třeba herní vývojář Zynga, vlastně jen parazitovaly na jeho úspěchu a prošlapaných cestičkách. Jenže časy se mění a řeč konečně přestává být jen o Facebooku a částečně snad Twitteru, který je však stále spíš v roli Watsona. Živým důkazem tohoto obratu jsou úspěšní nováčci, kteří dokázali příležitost chytit i za jiný konec – především geolokační sociální síť Foursquare, o které je slyšet den ode dne víc a víc, nebo právě originální koncept Groupon.

Nápad za miliardu dolarů

Celkové hodnoty přes jednu miliardu dolarů dosáhl Groupon poté, co do menšinového podílu v něm investovala skupina Digital Sky Technologies, spojená i s Facebookem a Twitterem, a fond Battery Ventures celkem 135 milionů dolarů. Groupon se tak stal zdaleka nejúspěšnějším systémem hromadného nakupování, jehož princip jsme vám představili například v článku o podobně fungujícím SyncFu. Jen pro připomenutí jde o systém, který lidem umožňuje nakupovat hromadně a získávat tak velké slevy a obchodníkům zase nabízet svoje produkty velkému počtu zákazníků naráz.

 

 

Dosud se přitom takovým finančním ohodnocením může pochlubit jen velmi málo ze současně fungujících startupů vybudovaných v prostředí webu 2.0. Podle společnosti SharePost jsou to konkrétně Facebook (11,5 miliardy dolarů), Zynga (2,6 miliardy), Twitter (1,4 miliardy) a LinkedIn (1,3 miliardy). Nové firmy, které se do tohoto žebříčku derou, nicméně úspěšně boří dojem, že cesta pro velké úspěchy je už zavřená a znamenají velké povzbuzení pro všechny, které na svůj úspěch zatím čekají. Obzvlášť v době, kdy už jsme proti všem těm novým nápadům poněkud otupěli, je velmi příjemné zjištění, že velký úspěch mohou slavit i netradiční koncepty, vedle kterých ještě nedávno novátorsky působící Google vypadá jako starý páprda.

Nápad za sto tisíc dolarů

Groupon na sebe ovšem strhává pozornost i dalším, ještě mnohem odvážnějším kouskem. Široké nabídce produktů od stovek firem zapojených v jeho systému totiž věří natolik, že vyhlásil konkurz na člověka, který bude celý rok žít jenom z poukázek na nákupy prostřednictvím Grouponu. To znamená celý rok žádné peníze, žádný bankovní účet, žádný byt, a vůbec žádný vlastní majetek vyjma několika nezbytností. Všechno od jídla přes hotel až po zubaře se přeci dá koupit na Grouponu. Pokud vybraný „šťastlivec“ skutečně dokáže takto žít celý rok bez porušení pravidel, dostane rovných 100 tisíc dolarů. Více se o celé věci můžete dozvědět na těchto oficiálních stránkách, mimochodem opravdu vtipně napsaných. Bohužel vás ale musíme informovat, že první finálová sestava ucházející se o tuto práci snů už byla vybrána.

Via MP, Mashable

Total
0
Shares
Další články