Surf Canyon: startup pro lepší vyhledávání

Získat relevantní výsledek nemusí být vždy jednoduché. Namísto opakovaného měnění vyhledávané fráze můžete vyzkoušet zajímavou technologii Surf Canyon.

Původně byl Surf Canyon pouze web, později se však změnil v browser plug-in. Díky tomu mohli uživatelé dále používat svůj oblíbený vyhledávač, výsledky byly však pozměněny díky technologii Surf Canyon. Na světě je nyní verze 3.0 a Surf Canyon se vrací do formátu webstránky.

CEO firmy, Mark Cramer, nabízí dobré důvody pro vzkříšení původního konceptu. Zaprvé tak může firma generovat zisky díky reklamě na stránce a pokud se Surf Canyon rozhodne licencovat technologii jiné firmě, webstránka dokazuje, že Surf Canyon může fungovat na straně serveru, bez nutnosti instalace na straně uživatele. Kromě toho Cramer říká, že je přes webové rozhraní snazší vylepšovat a optimalizovat vyhledávací prvek. Plug-in nicméně ze scény nezmizí, stále půjde technologii implementovat přímo do prohlížeče.

Google Similar Pages? Ne tak docela.

Uživatelské rozhraní je v obou případech prakticky totožné. Zadáte frázi k vyhledání a Surf Canyon přinese výsledky z jiného enginu (podporuje Google, Bing a Yahoo, ačkoliv vzhledem k převzetí vyhledávače Yahoo Microsoftem se situace zřejmě brzy změní). Pokud najdete výsledek, který vašemu dotazu odpovídá nejlépe, kliknete na terčík umístěný po pravé straně. Surf Canyon najde příbuzné odkazy, které odrážejí jak výsledky, na které jste klikli, tak vaše jednání během aktuálního vyhledávání. Celkově je tak efekt velmi odlišný např. od podobné funkce v Googlu, která je založená pouze na odkazech.

Pokud bude Surf Canyon zvládat podporovat jak webstránku, tak plug-in, může nová strategie fungovat. Na jedné straně je díky plug-inu technologie snadno přenosná a integruje se do vašeho běžného vyhledávače, na straně druhé se uživatelům, kteří neradi instalují nové prvky do prohlížeče, bude spíše zamlouvat web. Verze 3.0 také dovoluje používat Surf Canyon z vyhledávacího panelu v prohlížeči, což ilustruje přiložený obrázek.

Mark Cramer tvrdí, že plug-in má již více než 1 milión stažení a týdně jej využívají stovky tisíc lidí. Přidáte se mezi ně i vy, třeba díky znovuotevřené webstránce?

Surf Canyon

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Na Silicon Valley Startup Camp v Praze dorazí američtí investoři

US Market Access Center ve spolupráci s Czech ICT Alliance a jejími partnery ze zemí střední Evropy uspořádají v Praze mezinárodní Silicon Valley Startup Camp pro technologické startupy ze středu Evropy. Úspěšní podnikatelé ze Silicon Valley se podělí o své zkušenosti a poradí firmám, jak uspět na globálním trhu a zaujmout investory z USA.
Přečtěte si více

Češi v Silicon Valley: Jak se dělá prezentace

Nejen v Silicon Valley platí, že schopnost správně odprezentovat svůj projekt je vstupní branou k úspěchu. Právě tam ale lidé nejčastěji s překvapením zjišťují, že na vytvoření perfektní prezentace pro investory nestačí ani obvyklá "hodinka", ani den a často ani týden. Na umění sebeprezentace se podrobně podíval Ivoš Gajdorus.
Přečtěte si více

Captcha reklama už i jako video

Mimořádně účinná captcha reklama na sebe nově bere také atraktivní podobu videa. Namísto nečitelných klikyháků nabízí tuto formu internetové ochrany mladý startup NuCaptcha, který během pár měsíců získal tisíce klientů. Jen loni se přitom na celém světě zobrazilo přes 100 miliard těchto bezpečnostních hádanek.