Startupcamp = přijít na pivo poslední neděli v měsíci

Český startupový ekosystém se v roce 2012 posunul o míle daleko. Startupcamp je jedna z nových pravidelných akcí, které v tomhle roce vznikly, a vypadá to, že si rychle našel své místo na slunci. Proč a jak vznikl, k čemu slouží a jak by měl letos vypadat?

Na Startupcamp jsme s Jakubem Svobodou a Vojtou Bednářem (aka Tyinternety) přišli vlastně náhodou. Mezi řečí padlo, že na Startupcampu v Bratislavě se každý měsíc potká 100 lidí ze startup komunity na pivo. Pravidelně už dva roky. Takže jsme se vyrazili podívat na Slovensko, jestli by něco takového mělo smysl v Praze.

Přes prázdninovou letní atmosféru byla akce perfektní, plná a zajímavá. Sál bratislavského KC Dunaj, klubobaru, který sídlí ve stejné budově jako The Spot, byl opět plný, tentokráte dokonce více než stovkou, protože Startupcamp slavil narozeniny. Hipsterský nádech podniku a nadšení zakladatele Rada Greža, to všechno dalo dohromady chuť tenhle formát zkusit v Česku.

Víc než jen další akce o něčem. Nebo spíš míň?

V našich očích šlo o jediné. Netlačit další “nějakou” aktivitu, ale vytvořit formát pravidelného setkávání komunity. Akcí tu máme přehršel, každá má logicky nějaký program a zaměření. To láká, nebo naopak odrazuje určitý typ návštěvníků. Pokud jsou na programu pitche, zájem se snižuje u lidí z etablovaných firem, pokud jde o prezentace už fungujících firem, často to nepřijde zajímavé těm na začátku, a tak dále. Startupcamp je tak o jediném. Poslední neděli v měsíci mít důvod večer vyrazit na setkání-pivo-networking se startup komunitou. Nic víc, nic míň.

Startupcamp má dvě části. Prezentační a networkingovou. Do té první se snaží Vojta zvát vždy dva zajímavé speakery (2x15min) hovořící o aktuálních tématech, tedy např. Michal Hanus o investicích Chenenu na prvním Startupcampu, Zdeněk Cendra o fraud platbách na druhém, Rado Grežo o vzniku (a zániku) Bratislavského Startupcampu na třetím a Linda Kajzarová o přípravě akcelerátoru Wayra v Praze na čtvrtém. Další část je nepravidelně věnována několikaminutovým pitchům aktuálně zajímavých startupů. Do prezentační části plánujeme ještě zařadit “vzkazy od startupistů”, tedy část otevřenou pro publikum a jednominutové vzkazy ze scény o čemkoli. Následující networkingová část není časově omezena a zatím se pokaždé protáhla :-).

Pokaždé jinak a pořád stejně

Každá akce měla zatím svůj osobitý ráz. Jednou se kryla s vídeňským Pioneers festivalem a byla klubovější, poslední se zas trefila den před Silvestra. I přesto se na ní otočilo přes 50 účastníků. Náš dlouhodobý cíl krom zažití hesla “Poslední neděli v měsíci se startup komunitou na pivo” je návštěvnost okolo 100 lidí. Jedna unikátnost by tu byla už teď. Čtvrtý Startupcamp byl podle všeho jediná IT-geeko-internetová akce, kde přednášely pouze ženy. A hned na prvním setkání se podařilo domluvit s US MAC pitchovací soutěž, jejíž vítěz (BIG Launcher) se přidal do skupiny startupů, které vyrazily do USA v rámci Silicon Valley Startup Campu.

Kluci z Tyinternety dávají akcím profi ráz skvělým ozvučením, projekcemi a videozáznamy, které jsou na webu k dispozici. Díky partnerům bylo zatím pokaždé pivo, víno a nealko zadarmo, naposledy dokonce silvestrovské bublinky. Pražské Startupcampy hostuje prostor NoD nad Roxy, který se ukázal jako ideální – prostor divadla na prezentační část a přední bar na drinky.

Pokud budete mít 27. ledna chvíli, určitě se stavte. A nebo kteroukoli další poslední neděli v měsíci. Pokud jste z jiného města a napadlo vás zorganizovat Startupcamp, ozvěte se nebo přijeďte na kus řeči.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Americký gigant GoDaddy.com koupil česko-slovenský startup M.Dot

Tahle zpráva nám udělala hodně velkou radost. Hostingový a doménový poskytovatel GoDaddy.com právě oznámil převzetí služby M.Dot, která je mobile-first řešením na tvorbu webových stránek. Startup v roce 2011 společně založili Dominik Balogh ze Slovenska a Pavel Serbajlo z Česka, nyní celkem pětičlenný tým kromě nich čítá ještě další tři české vývojáře.
Přečtěte si více

Chtějí 6 milionů zhlédnutí, proto krachují v přímém přenosu

Teahouse Transport dnes spouští na Facebooku hodně neobvyklou kampaň, která má firmě pomoci získat nové zákazníky, fanoušky a samozřejmě zajistit publicitu, na jejíž vlně se následně „poveze“ při dalším růstu. Firma, která se specializuje na zprostředkování mezinárodní přepravy zásilek za výhodné ceny, chce, aby dnes zveřejněné video zhlédlo šest milionů lidí. Sama přitom má na Facebooku jen asi osm tisíc fanoušků.