Startupcamp = přijít na pivo poslední neděli v měsíci

Český startupový ekosystém se v roce 2012 posunul o míle daleko. Startupcamp je jedna z nových pravidelných akcí, které v tomhle roce vznikly, a vypadá to, že si rychle našel své místo na slunci. Proč a jak vznikl, k čemu slouží a jak by měl letos vypadat?

Na Startupcamp jsme s Jakubem Svobodou a Vojtou Bednářem (aka Tyinternety) přišli vlastně náhodou. Mezi řečí padlo, že na Startupcampu v Bratislavě se každý měsíc potká 100 lidí ze startup komunity na pivo. Pravidelně už dva roky. Takže jsme se vyrazili podívat na Slovensko, jestli by něco takového mělo smysl v Praze.

Přes prázdninovou letní atmosféru byla akce perfektní, plná a zajímavá. Sál bratislavského KC Dunaj, klubobaru, který sídlí ve stejné budově jako The Spot, byl opět plný, tentokráte dokonce více než stovkou, protože Startupcamp slavil narozeniny. Hipsterský nádech podniku a nadšení zakladatele Rada Greža, to všechno dalo dohromady chuť tenhle formát zkusit v Česku.

Víc než jen další akce o něčem. Nebo spíš míň?

V našich očích šlo o jediné. Netlačit další “nějakou” aktivitu, ale vytvořit formát pravidelného setkávání komunity. Akcí tu máme přehršel, každá má logicky nějaký program a zaměření. To láká, nebo naopak odrazuje určitý typ návštěvníků. Pokud jsou na programu pitche, zájem se snižuje u lidí z etablovaných firem, pokud jde o prezentace už fungujících firem, často to nepřijde zajímavé těm na začátku, a tak dále. Startupcamp je tak o jediném. Poslední neděli v měsíci mít důvod večer vyrazit na setkání-pivo-networking se startup komunitou. Nic víc, nic míň.

Startupcamp má dvě části. Prezentační a networkingovou. Do té první se snaží Vojta zvát vždy dva zajímavé speakery (2x15min) hovořící o aktuálních tématech, tedy např. Michal Hanus o investicích Chenenu na prvním Startupcampu, Zdeněk Cendra o fraud platbách na druhém, Rado Grežo o vzniku (a zániku) Bratislavského Startupcampu na třetím a Linda Kajzarová o přípravě akcelerátoru Wayra v Praze na čtvrtém. Další část je nepravidelně věnována několikaminutovým pitchům aktuálně zajímavých startupů. Do prezentační části plánujeme ještě zařadit “vzkazy od startupistů”, tedy část otevřenou pro publikum a jednominutové vzkazy ze scény o čemkoli. Následující networkingová část není časově omezena a zatím se pokaždé protáhla :-).

Pokaždé jinak a pořád stejně

Každá akce měla zatím svůj osobitý ráz. Jednou se kryla s vídeňským Pioneers festivalem a byla klubovější, poslední se zas trefila den před Silvestra. I přesto se na ní otočilo přes 50 účastníků. Náš dlouhodobý cíl krom zažití hesla “Poslední neděli v měsíci se startup komunitou na pivo” je návštěvnost okolo 100 lidí. Jedna unikátnost by tu byla už teď. Čtvrtý Startupcamp byl podle všeho jediná IT-geeko-internetová akce, kde přednášely pouze ženy. A hned na prvním setkání se podařilo domluvit s US MAC pitchovací soutěž, jejíž vítěz (BIG Launcher) se přidal do skupiny startupů, které vyrazily do USA v rámci Silicon Valley Startup Campu.

Kluci z Tyinternety dávají akcím profi ráz skvělým ozvučením, projekcemi a videozáznamy, které jsou na webu k dispozici. Díky partnerům bylo zatím pokaždé pivo, víno a nealko zadarmo, naposledy dokonce silvestrovské bublinky. Pražské Startupcampy hostuje prostor NoD nad Roxy, který se ukázal jako ideální – prostor divadla na prezentační část a přední bar na drinky.

Pokud budete mít 27. ledna chvíli, určitě se stavte. A nebo kteroukoli další poslední neděli v měsíci. Pokud jste z jiného města a napadlo vás zorganizovat Startupcamp, ozvěte se nebo přijeďte na kus řeči.

Total
0
Shares
Další články