Vysokoškolští studenti Tomáš Pokorný a Matyáš Dřevo začínali s technologickým projektem. Ten sice nevyšel, ale oba dva to nevzdali a pokračovali v budování vlastního byznysu. „Začali jsme přemýšlet o modelu předplatných balíčků a o způsobu, jak vytvořit něco s větším společenským přesahem,“ popisuje Pokorný.
A tak vznikl Dogsie, krabičková služba zaměřující se na pamlsky pro psy. Dvacet procent výdělku z každého balíčku přitom směruje na pomoc psům v nouzi. Aktuálně má téměř dvě stovky odběratelů a obrat na úrovni sto tisíc měsíčně.
Příští rok navíc Dogsie chystá expanzi i za hranice a do pěti let se vidí „jako zdroj psí radosti v celé Evropské unii [úsměv]. Chceme vybudovat značku, která dělá lidem i psům radost, a navíc bude mít sílu na to pozitivně ovlivňovat společenský blahobyt,“ doplňuje Pokorný.
Vedení startupu: Společníci: Tomáš Pokorný (CEO) a Matyáš Dřevo (CMO)
Investor: žádný, vlastní zdroje
Konkurence: MlsnáTlapka, PetBox (není předplatné), Sušienkovo a pak samozřejmě obchody
Založeno: srpen 2016
Vysvětlete (jednou větou), co Dogsie dělá…
Dogsie je předplatný balíček plný pamlsků a hraček, který přináší radost psům, jejich páníčkům a pomáhá těm v nouzi.
V čem jste lepší než vaše konkurence?
Nejradši bych řekl ve všem, ale konkrétně jsme si hodně jistí naší komunikací a výběrem produktů. Staráme se o naše zákazníky opravdu nejlépe, jak dovedeme, a víme, že si toho cení. Co se týče výběru produktů, nejsme omezování žádnými dohodami, objevujeme produkty z celého trhu, zkoušíme je a doporučujeme jenom ty, s kterými jsme my a naši pejsci spokojeni. Z tohoto pohledu fungujeme jako takový filtr pamlsků na trhu.

Na kterých trzích působíte?
Momentálně upevňujeme naši pozici na českém trhu a zasíláme také na Slovensko.
Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?
Poté, co nevyšel náš první technologický projekt, jsme začali přemýšlet o modelu předplatných balíčků a o způsobu, jak vytvořit něco s větším společenským přesahem. Vzhledem k tomu, že máme oba rádi psy a sami je vlastníme, rozhodli jsme se zapracovat na myšlence předplatného balíčku právě pro naše čtyřnohé kamarády. Udělali jsme si menší průzkum trhu a tím bylo definitivně rozhodnuto, že Dogsie bude pomocníkem při výběru kvalitních pamlsků, díky kterému budeme moci pomáhat s aktuální situací přeplněných útulků a řešit následky zubožených psů z množíren.
Kolik máte zákazníků?
Tento měsíc pravděpodobně překonáme hranici 200 předplatitelů.
Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?
Ze začátku jsme projekt budovali pomalu, ale jistě. Nevyužíváme cizí zdroje financování a stále studujeme vysokou školu, přesto se nám podařilo díky různým akcím a word of mouth marketingu dosáhnout stabilní základny předplatitelů již v prvních měsících projektu. Každý měsíc jsme vždy vyrostli o pár desítek procent. Zlom nastal před dvěma měsíci, kdy jsme již měli dostatečné cash-flow a začali více investovat do reklamy. Momentálně rosteme o více jak 50 procent měsíčně, obrat máme aktuálně kolem 100 000 korun měsíčně a zisk se každý měsíc mění podle obsahu balíčku a velikostí marží, z kterých vždy část ukrajujeme pro naše neziskové partnery.
Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?
Děláme vše pro to, abychom udrželi růst a nezbláznili se z toho. V neděli 24. září jsme navíc vypustili naši první natočenou Dogsie reklamu, která běží na Facebooku (přiložená níže). Jde v podstatě o krátký film, příběh mopsíka a jeho rodiny. Očekáváme, že bychom do Vánoc mohli dosáhnout 400 a více odběratelů.
Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?
Financujeme čistě z vlastních zdrojů. V nejbližší době nicméně plánujeme využít již jiný, cizí zdroj financování. Vše je teprve v řešení.
https://www.facebook.com/dogsiecz/videos/1536080843138106/
Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?
Jsme dva, spoluzakladatelé společnosti. Pak nám pomáhá spousta blízkých, kterých si velmi vážíme. Externě využíváme hlavně lidi na copywriting a grafiku. Prozatím sídlíme na škole v prostorách podnikatelského inkubátoru PointOne.
Plánujete expanzi?
Rozhodně, příští rok bychom chtěli rozšířit naši působnost do Německa, Rakouska, Polska a Slovenska. Momentálně sice zasíláme na Slovensko, ale nijak se na něj nezaměřujeme.
Kde svůj startup vidíte za pět let?
Jako zdroj psí radosti v celé Evropské unii [úsměv]. Chceme vybudovat značku, která dělá lidem i psům radost, a navíc bude mít sílu na to pozitivně ovlivňovat společenský blahobyt.
Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?
Pár jich určitě bylo… většina z nich pramenila z nedostatku časové rezervy nebo podcenění skutečností. Například se nám stalo, že jsme měli za dva dny odesílat balíky, ale hračky byly na celním úřadě a naše pamlskovníky, které dáváme jako dárky do balíčku, zkrátka nebyly. Švadlena odjížděla na dovolenou a my museli během pár dní zajistit náhradu a doufat, že vše dobře dopadne.
Nebo na jedné akci nám málem uletěl stan a minulý měsíc jsme sprejovali krabice, protože dodavatel nebyl schopný dodat naše potištěné. Občas to chce i štěstí, například jako když se nám 12 hodin před natáčením zmíněné reklamy zranil hlavní herec – pes – a my museli sehnat během pár hodin (v 8 hodin večer) náhradu. Naštěstí vše dobře dopadlo a výsledek je nakonec skvělý. Vše se nám naštěstí podařilo vždy vyřešit, ale dalo by se tomu předejít řádným plánováním s dostatečnou rezervou.