Startup Týdne #39: Basecamp + Asana = Freelo.cz

Česká aplikace Freelo zjednodušuje komunikaci a organizaci práce malých týmů a důraz klade i na freelancery. Je vlastně spojením Basecampu a Asany, případně dalších podobných nástrojů. Na trhu jich je opravdu dost. Freelo si i tak věří – třeba v tom, že umí odhadnout uživatele v tuzemsku. 

Zatím platformu vyzkoušelo jen pár tisíc uživatelů a počet těch platících se počítá v desítkách. I tak jsme si ho do seriálu vybrali – zajímaví klienti doplňují zajímavé reference a v konkurenci se Freelo neztrácí. Potenciál tu určitě je. Startup relativně nižší čísla ysvětluje tím, že se momentálně zaměřuje zejména na rozvoj v rámci České republiky. Mezinárodní expanze je v plánu v příštím roce.

„Produkt si chceme doladit nejprve lokálně. Chtěli bychom se etablovat jako nástroj číslo jedna na řešení pracovních úkolů minimálně v České republice,“ říká Karel Dytrych. Ten taky odpovídal na otázky Těch Internetů.

freelo logoVedení startupu: Karel Dytrych, Jan Kulda, Karel Borkovec

Investor: vlastní zdroje a finanční podpora od společnosti Váš Hosting

Konkurence: Basecamp, Trello, Asana, a hromada dalších

Založeno: Spuštění aplikace: 15. 11. 2015, vývoj trval před tím cca 10 měsíců

Vysvětlete (jednou větou), co Freelo.cz dělá.

Zjednodušuje komunikaci a organizaci malých týmů nad pracovními úkoly.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Jsme Češi a známe české prostředí, komunikujeme často a otevřeně. Podle reakcí lidí to vnímáme jako jednu z výhod. Dále pokrýváme potřeby menšího týmu a volnonožců v jejich každodenní pracovní agendě, což znamená funkce jako uchovávání informací o zakázce, rozdělení úkolů mezi lidi, zjednodušujeme rozpočty a fakturace a nabízíme snadnou dohledatelnost všech potřebných dat a souborů. Zároveň nezpoplatňujeme aplikaci za počet uživatelů nebo projektů.

Karel Dytrych
Karel Dytrych

Na kterých trzích působíte?

Zatím jen v České republice, ale během roku 2017 nakoukneme i za hranice.

Jak vznikl nápad podnikat v tomto oboru?

Sami jsme podobnou aplikaci potřebovali a na trhu nebyla žádná, která by nám stoprocentně vyhovovala. Věděli jsme, že můžeme komunikaci nad úkoly posunout trochu výše.

Kolik máte zákazníků?

Freelo si vyzkoušelo už téměř 3 000 uživatelů, pravidelně ho používá 500 až 800 uživatelů a platí si ho necelých 40 uživatelů – drsný funnel.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Rosteme tempem zhruba 4 – 5 platících zákazníků za měsíc. V poslední době se to trochu zrychluje. Víme, že u aplikace našeho typu je nutné získat nějakou reputaci a důvěru. Každopádně zpětná vazba je dost pozitivní.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Chtěli bychom se ideálně dostat do bodu, ve kterém bude vývoj a provoz Freela v rovnováze s příjmy. Zatím je nutná spousta investic na všech frontách. Věříme, že se tempo růstu počtu platících zákazníků bude zrychlovat. Vše pečlivě měříme pomocí funnelů, NPS a konverzních poměrů na různých frontách.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Finance do projektu dává nejvíce Karel Dytrych a Honza Kulda. Za Karlem stojí hostingová firma, takže je kde brát finance, technologie i zkušenosti.

Karel Dytrych, Jan Kulda, Karel Borkovec
Karel Dytrych, Jan Kulda, Karel Borkovec

Jak velký je váš tým?

V současné době se o Freelo staráme ve čtyřech. Nejmladším členem je Julie, kapitánka komunikace, dále je to zkušený programátor Karel Borkovec, který řeší celý vývoj. Honza Kulda má jako UX designer na svědomí design a uživatelskou přívětivost. Také nakódoval celý front-end. Kecá nám ale do všeho. Karel Dytrych to pak celé drží v chodu. Řeší analytiku, serverovou architekturu i finance.

Plánujete expanzi?

Už se na ni velmi těšíme. Ale produkt si chceme doladit nejprve lokálně. Chtěli bychom se etablovat jako nástroj #1 na řešení pracovních úkolů minimálně v ČR.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Těžko předbíhat, co bude za 5 let. Důležitý bude první krok za hranice. Dovedeme si představit pobočku v Londýně nebo San Francisku. Řekněme, že meta vyšších tisíců platících uživatelů by se nám líbila.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Dlouho jsme přemýšleli, jestli tento moment nastal, ale nic zásadního nás během toho roku nepotkalo. Celý rok jsme rekapitulovali v našem článku na blogu, kde je krásný souhrn, co jsme si mysleli a jaká byla realita.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP desítka celebrit masivně investujících do technologií

Ashton Kutcher a Tyra Banks v těchto dnech uzavřeli další vlnu financování do nákupní galerie TheHunt.com. A zdaleka nejsou jediní, kdo věří online startupům natolik, že do nich po nemalých částkách investují. Sestavili jsme desítku nejaktivnějších celebrit investujících do startupů. Nechybí Justin Bieber, Justin Timberlake ani Lady Gaga nebo Bono.