Startup Týdne #28: SpaceSpy, sociální síť, na které si uživatelé můžou vydělat

Sociální síť, která umí šetřit čas i peníze, ale peníze i vydělávat a ještě uživatele bavit. Taková je služba SpaceSpy, za kterou stojí slovenský a český tým vedený Richardem Olšovským. Zatím má přibližně 14 tisíc členů, a to zejména na Slovensku a v České republice. Plán však zní: navýšit toto číslo do roku na sto tisíc v obou zemích.

Za pět let by ale mělo být uživatelů už více než sto milionů. Tolik aktivních uživatelů v současné době navštíví třeba LinkedIn a podle některých odhadů i Snapchat. „Máme unikátní funkce, které na trhu chybí, a mnoho úžasných funkcí, které plánujeme doprogramovat. Jsme přesvědčeni, že to členové ocení a budeme se šířit,“ říká Olšovský v rozhovoru pro TyInternety.

spacespy logoVedení startupu: Richard Olšovský (CEO)

Investor: Degirans SE

Konkurence: těžko definovatelné, sociální sítě s jiným zaměřením

Založeno: začátek programování 2012 a začátek testování webu 2015

Vysvětlete (jednou větou), co SpaceSpy dělá. 

Představuje jedinečnou kombinaci nejmodernějšího geolokačního vyhledávače a komunikátoru, sociální sítě, on-line marketingového nástroje a možnosti přivýdělku.

Jakým způsobem se dá na SpaceSpy vydělat?

Buďto reagováním na placené zprávy – tedy zpravidla odpovídáním na otázky spotřebitelského průzkumu, či reakcí na reklamu, nebo affiliate marketingem, tedy doporučováním SpaceSpy dalším uživatelům.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Máme mnoho unikáních funkcí:

  • Geolokační vyhledávač osob a firem – umíme vyhledat přátele, osoby, firmy podle nejrůznějších vyhledávacích kritérií a jejich kombinací;
  • Hromadné placené zprávy – dokážeme oslovit libovolný počet osob, které odpovídají vyhledávacím kritériím. Právě jejich reakce na zprávu je odměněna částípeněz odesílatele;
  • Možnost dělat pokročilý průzkum trhu, veřejného mínění nebo spokojenosti (rychlý a levný, s cílem cílit reklamu podle odpovědi respondenta);
  • Systém šíření aplikace na bázi affiliate marketingu;
  • Budoucí status – tedy možnost nastavit si v appce, co se právě chystáme dělat, aby ostatní na to mohli reagovat. Např. sdílet s námi nějakou aktivitu.

https://www.youtube.com/watch?v=drx8LVHFSRA

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice, nebo také v zahraničí?

Jsme v 50 zemích, někde zatím jen s několika členy. Rozšířeni jsme hlavně v České republice a na Slovensku.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Chtěli jsme vytvořit na internetu pro lidi něco opravdu hodnotného, co by jim sloužilo, bavilo by je to a rádi by se stali součástí daného projektu.

Jakým způsobem chcete docílit toho, aby byli lidé rádi, že jsou součástí SpaceSpy?

SpaceSpy šetří čas, umí vydělat peníze a ještě skvěle zabaví. To znamená, že nabízí motivací hned několik. Každý se může rozhodnout, co chce se SpaceSpy dělat, její funkce si může libovolně vybírat.

Kolik máte uživatelů?

Momentálně máme 14 000 členů, každý měsíc rosteme zhruba o 10 %.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou? 

Doteď máme tržby přibližně 35 tisíc eur. Začínáme první kampaň, tempo růstu bude tématem na později.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Zajímavý růst.

Co to konkrétně znamená?

Do jednoho roku bychom chtěli dosáhnout 100 tisíc členů v České republice a stejný počet také na Slovensku.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Chystáme se přijmout první investici, podrobnosti zveřejníme až po podpisu smlouvy.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě?

Přibližně deset lidí, všichni nejsou na jednom místě, časem možná ano. Používáme kancelář, kde sedí technologický tým, ale máme i externisty, kteří pracují z domova.

Máte taky pobočky v zahraničí?

Zatím ne, ale něco chystáme v USA.

Richard Olšovský
Richard Olšovský

Co je to něco? Chystáte se tam otevřít pobočku?

To je zatím předčasné. V zásadě nepotřebujeme pobočky, jsme virtuální systém, který se dá řídit odkudkoliv. V případě, že si to situace (investor) vyžádá, můžeme vybudovat i pobočku.

Plánujete expanzi?

I kdybychom neplánovali, což plánujeme [úsměv], celý model šíření SpaceSpy je založen na globální expanzí.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Sto milionů členů a více.

Přibližně sto milionů aktivních měsíčních uživatelů má v současnosti LinkedIn nebo Snapchat. Jakým způsobem se v horizontu pěti let plánujete dostat na jejich úroveň?

Máme unikátní funkce a mnoho dalších, úžasných, plánujeme doprogramovat. Atraktivní je u nás především hromadná placená zpráva a fakt, že rozdělujeme až 80 % tržeb mezi své uživatele. Přitom je naše appka zcela zdarma, platí se jen (ceny mírné) reklamy, hromadně zasílané zprávy a spotřebitelské průzkumy a samozřejmě pak také to, když chce uživatel s appkou vydělávat vedle menších odměn za příjem placených zpráv mnohem víc, tedy ještě jako affiliate partner. Jsme přesvědčeni, že to členové ocení a budeme se šířit. Navíc už máme funkční model affiliate marketingu, takže členové budou mnohem více motivováni nás doporučovat.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat? 

Nechtěných skutečnosti a chyb bylo dost, a ještě asi bude. Myslím, že je to pro startup přirozené. Na základě chyb rosteme a jsme zkušenější. Pokud jsme přesvědčeni, že děláme super věc pro lidi, musíme to dokončit. Chyby nás rozhodně neodradí, a tak se pomalu přibližujeme k cíli. Naše krédo zní: Nebát se chyb, ale nedělat tu samou chybu dvakrát!

Total
0
Shares
Další články