Startup Týdne #105: Luigi’s Box zlepšující vyhledávání e-shopů

Dashboard

Luigi’s Box představuje sadu nástrojů, pomocí kterých e-shopy dokážou zlepšit svoje vyhledávání – zlepšit konverzní poměr, a tak i zvýšit příjmy. V současnosti působí primárně v Česku a na Slovensku, kde má přibližně sto zákazníků a roční tržby na úrovni tři čtvrtě milionu korun.

„Naše řešení se skládá z několika částí – já to přirovnávám k jednotlivým vrstvám cibule – i proto, že zjištění naší analytiky často přivedou klienty na pokraj slz,“ říká s úsměvem Radoslav Balajka, CEO Luigi’s Box.

Vedení startupu: Radoslav Balajka (CEO), Gejza Nagy (Business Development), Tomáš Kramár (CTO), Michal Barla (Produkt)

Investor:​ Neulogy Ventures, Leverage Technology

Konkurence:​ Algolia, Swiftype, Fact-Finder, plus menšie lokálne firmy

Založeno:​ 2017

Vysvětlete (jednou větou), co Luigi’s Box dělá.

Luigi’s Box představuje sadu nástrojů, pomocí kterých dokáže kterýkoliv e-shop nebo e-commerce stránka zlepšit svoje vyhledávání – zlepšit konverzní poměr a zvýšit příjmy.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Nabízíme řešení, pomocí kterého si klient vyřeší drtivou většinu svých hlavních problémů souvisejících s „vyhledáváním či nacházením“ produktů na jeho webu. A to rychle. Když říkám rychle, tak myslím opravdu rychle. A hlavně bez nutnosti něco programovat, zdlouhavě vyvíjet. Jak jsem zmiňoval, naše řešení se skládá z několika částí – já to přirovnávám k jednotlivým vrstvám cibule – i proto, že zjištění naší analytiky často přivedou klienty na pokraj slz [úsměv]. Další vrstvy však už přinášejí opravdu rychlá řešení. Výhodou takového vrstvení je, že si můžete vybrat a použít z našich nástrojů jen ty, které právě potřebujete. Umíme se bez problémů integrovat s existujícími řešeními vyhledávání a navigace na straně klienta a doplňovat je. Naše konkurence nabízí většinou komplexní a uzavřené balíky, které nevyhovují každému.

Radoslav Balajka

Na kterých trzích působíte?

V současnosti primárně Česko a Slovensko.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Každý dnes nakupujeme na e-shopech a vyhledávání produktů je často velmi velmi zlé. Tato negativní zkušenost a zároveň chuť něco s tím dělat stojí za vznikem Luigi’s Box.

Kolik máte zákazníků?

Přibližně 100 zákazníků.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Máme za sebou první rok (2017) a tržby byly přibližně 30 tisíc eur (775 tisíc korun). V příštích letech očekáváme růst v stovkách procent. Break-even očekáváme v příštím roce.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Se získanou investicí plánujeme rozšíření týmu na všech pozicích – od sales, přes support až po vývoj produktu. Součástí blízkého plánu je i expanze na další trhy. Očekáváme velmi dynamický rok a těšíme se na něj [úsměv].

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Na úplném začátku nám jako angel investor velmi pomohl náš kamarád Rasty Turek. Loni jsme získali seed investici od Neulogy Ventures. V současnosti jsme uzavřeli druhé investiční kolo (following seed) s českým fondem Leverage Technology.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

V současnosti náš tým tvoří 9 lidí, všichni jsme na jednom místě. V případě expanze do dalších zemí předpokládáme, že sales osoba nebo tým bude z dané země a bude v dané zemi i „sedět“.

Plánujete expanzi?

Právě uzavřené investiční kolo mělo primární cíl – zdroje pro expanzi do dalších zemí. To znamená ano, plánujeme vstup na další trhy.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Z pohledu „produktu“ chceme výrazně inovovat oblast nazývanou „product discovery“ nebo „shopping experience“, ve smyslu hesla: Nejrychlejší způsob, jak najít, je nehledat! Jednoduše, všem nám výrazně zjednodušit život při online nakupování. Z obchodního hlediska chceme vytvořit globální a úspěšnou firmu.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Jako čtyři co-foundeři máme za sebou množství zkušeností z předcházejících firem, možno z tohoto důvodu se nám výraznější fuck-up v Luigi’s Box ještě nepřihodil. Víme však, že to přijde [úsměv]. Fuck-upy jsou součástí podnikání, zejména při inovativních projektech typu startup. Jediné, co mi napadá, jak minimalizovat riziko fuck-upu je obklopovat se co nejkvalitnějšími lidmi, ideálně s reálnými pracovními zkušenostmi.

Total
0
Shares
Další články