Startup OpenBrand odstartoval. Změní práci se značkami?

Český projekt OpenBrand, účastník TechCrunch Disrupt a jeden z finalistů letošní Startup Show, spustil svou globální službu pro práci s firemní značkou. Platforma propojuje všechny zúčastněné v průběhu produkce brandovaného zboží a umožňuje organizovat, spravovat a efektivně sdílet všechny součásti značky od firemní strategie, kořenů značky a brand manuál až po všechny aplikace jejích prvků.

Ambicózní OpenBrand jsme vám zblízka představili v rámci seriálu Průvodce českými startupy a je také součástí uskupení českých projektů s mezinárodními ambicemi Global Startups. Beta verzi tým poprvé veřejně prezentoval a zároveň zpřístupnil teprve minulý týden přímo na akci TechCrunch Disrupt, nyní začal dostupnost své služby prezentovat i v médiích.

Jádro tvoří chytré úložiště, speciálně navržené pro práci se značkou. Platforma umožňuje pracovat s takovými položkami jako je firemní mise a vize, tržní strategie, varianty loga, firemní barvy, typografická pravidla, ale například i firemní tiskoviny, obaly produktů, dárkové předměty či libovolné marketingové aktivity. Uživatelé v OpenBrandu budují značku s pomocí obsáhlého katalogu předpřipravených flexibilních šablon a návodů, které definují to, jak má být každá z těchto položek prezentována, jaké zdrojové soubory nebo metriky by měla obsahovat, a na co není dobré zapomenout při předávání podkladů kolegům a spolupracovníkům.

Systém nijak nezasahuje do samotné kreativity a je dostatečně pružný, aby jej mohly využívat jak malé firmy s drobnou marketingovou aktivitou, tak nadnárodní korporace a agentury se složitými systémy řízení práce se značkou. Platforma nahrazuje jak brand manuály, donedávna předávané jako statické PDF dokumenty, tak i FTP, e-maily a sdílené disky, dodnes používané k výměně i skladování veškerých dat vytvářených v kreativní branži. Specifický přístup k práci se značkou má zajistit podstatně vyšší pracovní efektivitu, fungující sdílení vědomostí a správnou interpretaci podkladů. Díky OpenBrandu mohou firmy rozvíjet značku a edukovat své zaměstnance i partnery a dodavatele.

“OpenBrand tnení pouze softwarem pro sdílení dat nebo náhražkou logo manuálu, představuje i odborné vedení, které šetří čas a prostředky. Všechny znalosti a příklady obsažené v systému vznikají ve spolupráci se špičkovými odborníky. Na přípravě podkladů se například za korporátní identitu podílí Lumír Kajnar (Kooperativa, Městská Divadla Pražská, Česká ragbyová unie), strategii brandu připravil Tomáš Hrivnák (Idealisti.eu) a na typografické části spolupracoval Filip Blažek (Typo.cz). Vývoj a rozvoj celé platformy pokračuje intenzivně dál s cílem nabídnout uživatelům ještě více přidané hodnoty za velice dostupnou cenu, jen těžko srovnatelnou s náklady na vývoj vlastního podobného řešení postaveného na zakázku,” říká Mirek Burkoň z OpenBrand.

Total
0
Shares
Další články