Startup Flangi získal investici od Impulse Capital a Effectixu

Češi si navykli nakupovat luxusní zboží online. Jedním z lídrů tohoto segmentu chce být startup Flangi. Jedná se o prémiový internetový obchod se zaměřením na living a životní styl. Během tří let by se měl stát online jedničkou ve střední a východní Evropě. Nyní získal investici od společnosti Impulse Capital, za kterou stojí investor Ondřej Tomek, a agentury Effectix. Společně vložili na rozvoj a expanzi firmy prvních 10 milionů korun s odsouhlaseným příslibem dalších investic v blízké budoucnosti. 

Flangi funguje od října 2020. Za tu dobu se mu podařilo zvládnout první vánoční sezónu a  vygenerovat měsíčně statisícové obraty. Přestože je Flangi startup, zakládá si na technologické vyspělosti a automatizacích. „Obchod, kam bych sama chodila ráda nakupovat, respektive brouzdala na něm po internetu, tu není. Proto nastal čas nějaký založit. Už teď vidím, že česká společnost hodně dozrála a je připravena investovat do věcí, které je doma obklopují. Řeší jak jejich kvalitu, tak i to, kdo je vyrábí,“ přibližuje hlavní myšlenku eshopu jeho zakladatelka Lenka Pertlíčková. Zúročit chce zejména své mnohaleté zkušenosti v oblasti e-commerce. V minulosti působila v obchodě Kulina.cz.  

Aktuálně jsou v portfoliu luxusní produkty v kategoriích vaření a stolování, porcelán a sklo, doplňky do bytu a do koupelny, textil a beauty. Do tří let by se měl počet nabízených značek minimálně zdesetinásobit. Budou se rozšiřovat a naplňovat stávající kategorie, k nim se přidá i nábytek a fashion doplňky.

Lenka Pertlíčková osobně jednotlivé značky vybírá, produkty průběžně zkouší a testuje. Kromě unikátního sortimentu si zakládá na odpovídající kultuře prodeje. „Klíčový je pro mě celkový zážitek z nákupu. Proto jsem věnovala mnoho energie do vývoje internetových stránek na míru, které kromě potřebného technického zázemí vynikají autentickým designem a příjemným ovládáním. Každá zásilka se pečlivě a ekologicky balí, dokonce každý balíček voníme na zakázku vyrobeným Flangi parfémem,“ přibližuje podnikatelka. 

Z Česka do Evropy díky investici

Flangi se netají velkými ambicemi. Mezi ty prioritní patří zahraniční expanze. Ta mimo jiné umožní nabídnout na tuzemský trh značky, které tu nejsou dostupné, zároveň pomůže propagovat to nejlepší z českého designu v zahraničí. „Jedním z hlavních cílů zahraniční expanze je také představení českých značek ve společnosti těch světových na jednom místě. Něco jako ‘český svět’ ve Flangi bych určitě ráda vybudovala. Právě probíhají jednání s několika prestižními českými výrobci,“ dodává Lenka Pertlíčková.

Rychle rostoucí obchod přilákal první investory. Impulse Capital a agentura Effectix chtějí společnými silami vybudovat významného online hráče ve svém segmentu. „Chceme posunout Flangi na evropskou úroveň. Zužitkujeme u toho naše zkušenosti z e-commerce a strategického marketingu. Jako agentura aktuálně pracujeme pro více než 200 klientů nejen v Česku, ale také napříč Evropou i mimo ni,“ přiblížil vizi Karol Veleba, ředitel agentury Effectix

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Seznam nejvlivnějších evropských akcelerátorů

Během posledního roku připravoval americký Kauffman Fellows Program průzkum světových inkubátorů a akcelerátorů začínajících startupů, soustředil se přitom hlavně na Ameriku a Evropu. Právě evropský žebříček, který by nás mohl zajímat vůbec nejvíc, byl včera konečně představen. První byl Seedcamp, nejvíc míst obsadil Startupbootcamp.