Startup Bunchball umí změřit zábavnost webu

Projekt přeběhlíků z Yahoo chce tvůrcům internetových stránek radit, jak návštěvníky více vtáhnout do děje s pomocí nejrůznějších soutěží, žebříčků, odměn a dalších zábavných prvků. Zábavnost a přitažlivost webu dokáže také změřit.

Zadarmo ani kuře nehrabe. Někdy ale stačí málo, aby hrabat začalo, nebo respektive, abyste si na něm nahrabali vy. V případě návštěvníků internetových stránek to často může být jen přitažlivě pojatý obsah využívající lidskou soutěživost a touhu po odměně. A nemusí to ani souviset se samotným produktem. Tvrdí to alespoň autoři startupu Bunchball, který do marketinogvé komunikace přináší prvky známé z herní branže.

Kdo si hraje, nakupuje

Proces, ve kterém se neherní weby stávají zajímavějšími díky začlenění herních prvků, autoři projektu nazývají termínem „gameification“. Snaží se lidem nejprve nabídnout trochu zábavy a tu pak zpeněžit například ve formě zvýšeného prodeje zboží. Hlavními zbraněmi jsou v tomto případě zejména různé žebříčky, virtuální zboží, systém achievementů, soutěže a podobně.

Zábavní systém stránky se snaží cíleně navést uživatele právě k těm aktivitám, které jsou pro provozovatele webu důležité, a více ho za tyto akce odměňovat. Ostatně prohlášení firmy se vůbec hemží slovíčky jako interakce, motivace, stimulace a podobně. Ve vedení firmy každopádně figurují hned dvě jména ostřílených veteránů ze společnosti Yahoo, konkrétně jsou to Hongpei Zhang a Peter Daboll.

Poznej svého nepřítele

Firma nyní také představila propracované nástroje Bunchball Analytics pro měření a analýzu návštěvnického zážitku a chování. Ty do detailu vyhodnocují všechny aktivity uživatelů stránek a jejich přínos pro majitele. Velký rozdíl je podle tvůrců například mezi dvěma lidmi, kteří sice oba stráví na stránkách 5 minut, ale zatímco jeden si prohlíží videa a nahrává vlastní obsah, druhý si mezitím jen skočil pro kávu. S tím skutečně nelze nesouhlasit.

Via VB

Total
0
Shares
Další články