Startup Booktracks přidává ke knížkám soundtrack

Stejně jako k filmům neodmyslitelně patří hudební doprovod, nově mají svůj pečlivě připravený soundtrack už i elektronické knihy. Pro lepší zážitek obsahují hudbu, zvukové efekty i zvuky z okolí, kde se děj odehrává.

Služba Booktracks slibuje změnit čtenářský zážitek jednou provždy. Její tvůrci vyšli z teorie, že každý film má dnes soundtrack, zatím ale neexistovala technologie, která by synchronizovala hudbu a zvuky s elektronickou knihou. Spoluzakladatel a výkonný ředitel Booktracks Paul Cameron vysvětluje původ nápadu: “Desítky milionů dojíždějících všude po světě poslouchají playlisty, které nijak nesouvisejí s tím, co právě čtou – například smutná píseň na pozadí pozitivního příběhu. Teď lze napodobit stejný zvukový zážitek jako při sledování filmu a od základu tak změnit jejich čtenářský zážitek.”

Jak je ale možné vytvořit jeden univerzální booktrack, když každý čteme jinou rychlostí? A když i stejný člověk se v rámci jedné knihy pohybuje očima na různých místech různě rychle? Redaktoři z Business Insideru byli vůči nové technologii podobně skeptičtí a proto ji vyzkoušeli.

Dali si na uši sluchátka a začetli se do Da Vinci kódu. Svůj zážitek popsali následovně: “Hudba začla hrát hned jak jsme začali číst. V okamžiku, kdy jsme přečetli řádek se zabouchnutím dveří, uslyšeli jsme přesně takový zvuk. Zkoušeli jsme číst různou rychlostí, abychom knižní soundtrack oklamali. Nefungovalo to. Zdálo se, že se to s námi pohybuje po řádcích, které jsme právě četli, a track sledoval každou naši otočenou stranu.”

Některé booktracky už jsou k dostání v App Storu nebo přímo na stránkách startupu a další mají brzy následovat. Booktracks má za sebou několik strategických partnerů včetně Sony/ATV, která bude vytvářet tracky k novým knihám a prodávat je.

Via BI

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Přihlášku do akcelerátoru podávejte vždy první den, radí čeští Portadi z Berlína

Český tým Portadi už dělí jen tři týdny od Demo Day v prestižním berlínském akcelerátoru Microsoft Ventures. Kromě zásadního překopání produktové strategie stihli za první tři měsíce v Německu načerpat i řadu zkušeností a postřehů – třeba že kdo tam vyrazí hledat investici, musí se rozloučit s velkým kusem své firmy, a že ve svátek se prostě ani ve startupech nepracuje.