Spotify akvíruje Betty Labs, chce víc rozjet live audio

Společnost Spotify oznámila, že kupuje společnost Betty Labs, která stojí za aplikací Locker Room, která je v podstatě Clubhouse pro milovníky sportu. Podmínky obchodu nebyly oznámeny.

Společnost uvedla, že v nadcházejících měsících plánuje rozšířit Locker Room o „vylepšený živý audio zážitek“ pro více svých tvůrců a fanoušků. Spotify tak evidentně sází na budoucnost živého audia.

Zaměření na social audio se loni dostalo do popředí díky spuštění Clubhousu. Aplikace pouze pro zvané, za kterou stojí Andreessen Horowitz, se vynořila uprostřed pandemie a díky jisté „exkluzivitě“ zažila obrovský boom. Zkrátka uživatelé hledající způsob, jak v nelehké době obnovit alespoň částečně osobní kontakt, vzali Clubhouse útokem – ve virtuálních místnostech se tu dnes hovoří prakticky o všem. Podle firmy App Annie, která se zabývá mobilními daty a analytikou, měl Clubhouse ke 14. březnu 12,7 milionu stažení.

Ostatní společnosti provozující sociální média se na tomto trendu chtějí pochopitelně také svézt a vstupují do živého audio prostoru ve snaze uzmout si část trhu. Twitter rozjíždí pomalu, ale jistě Spaces, audio-chatovací funkci, kterou postupně rozšiřuje na více uživatelů. Facebook podle The New York Times také pracuje na novém produktu pro audio chat. Microsoft má údajně zájem o koupi chatovací aplikace Discord za zhruba 10 miliard dolarů.

Koupě Betty Labs není nějaký výstřelek, Spotify za posledních pár let akvírovalo docela vydatně: podcastová knihovna Spotify byla posílena významnými obchody, jako jsou akvizice Gimlet Media, Anchor, Parcast a The Ringer. Spotify má také exkluzivní obsah díky právům na podcasty Joea Rogana, Addison Rae, Kim Kardashian West, DC Comics, Michelle Obamy a dalších celebrit.

Total
19
Shares
Další články