Spoluzakladatel Facebooku hodlá zachránit svět

Chris Hughes, spoluzakladatel Facebooku a autor internetové volební kampaně, která dostala Baracka Obamu do Oválné pracovny Bílého domu, se rozhodl pomoci s řešením globálních problémů lidstva. Projekt je jmenuje Jumo, pro veřejnost bude spuštěn na podzim. A jak u Hughese jinak, půjde o sociální síť, byť velice specificky zaměřenou.

Ať už si o Facebooku či Baracku Obamovi myslíte cokoliv, budete se mnou souhlasit, že se jedná o dvě z vůbec nejvýraznějších témat poslední doby. Chris Hughes, šestadvacetiletý mladík původem se Severní Karolíny, má prsty v obojím. Normální člověk by si řekl, že na jeho věk už by to stačilo a teď by si mohl dát pohov. Ne tak Hughes. A protože možností kam jít vzhůru už mnoho nemá, zvolil podle očekávání. Rozhodl se vyřešit všechny problémy lidstva.

 

Společně na koncertě

Či spíše s jejich řešením pomoci. A protože je skromný a ví, že má pouhé dvě ruce a jednu hlavu, došel k názoru, že nejlépe pomůže právě hlavou. Jeho pomoc bude spočívat v tom, že pomůže těm, kteří jsou ochotni pomoci, najít ty, kteří vědí jak pomoci, kde pomoci a komu pomoci.

Projekt se jmenuje Jumo, což v řeči afrického národa Yoruba znamená “společně na koncertě”. Tóny, které se budou hrát, přitom nebude vyluzovat samotný Hughes, ale účastníci sociální sítě, kterou jim tenhle chlapík vytvoří. Hughes bude celou parádu pouze dirigovat. Jeho vlastními slovy:

“Dnes oznamujeme, že budujeme online platformu, která propojí jednotlivce a organizace pracující za účelem změny světa. Věříme, že pomocí zúčastněného webu můžeme rozvíjet trvalé vztahy mezi lidmi ochotnými pomoci a organizacemi zabývajícími se relevatními problémy. Jumo má potenciál zmobilizovat ohromné množství času, schopností a finančních zdrojů, dříve organizacím celého světa nedostupných.”

A ze zatím spuštěné základní verze internetových stránek:

“Na výzvy, které nám svět předkládá, neexistují žádná magická řešení. Jsou tu ale miliony lidí, kteří se po celém světě snaží změnit životy ostatních k lepšímu. Další miliony, bohužel, neví jak smysluplně přiložit ruku k dílu.

Jumo přivádí dohromady jednotlivce i organizace, aby urychlilo tempo globálních změn. Propojujeme lidi s problémy, organizacemi a jednotlivci pro ně relevantními, abychom podnítili vznik dlouhodobých partnerství a konání smysluplných činů.”

Aby bylo jasné, že to myslí opravdu vážně, už se mu podařilo získat od dárců půl milionu dolarů. Pro začátek.

Via HuffingtonPost

Total
0
Shares
Další články