Spaceti se pro digitalizaci budov spojuje s Vodafonem. Jejich řešení má šetřit statisíce eur

Proptech startup Spaceti se stal novým partnerem Vodafonu v oblasti digitalizace budov. Český operátor totiž provozuje síť NB-IoT, do níž se Spaceti se svými produkty zapojuje, a chce svým řešením majitelům, správcům a nájemníkům budov ušetřit až statisíce eur ročně. Český startup má jednoduchý recept: hardware se senzory a mobilní a webová aplikace.

Základním kamenem společného řešení Spaceti a Vodafonu je kámen, respektive Smart Stone. Jde o bezdrátové zařízení s čistým oblým designem, které se v potřebném množství jednoduše instaluje v jakékoli budově. V kancelářích, univerzitách nebo nemocnicích se pak mezi sebou propojí v rámci úzkopásmové sítě Vodafone NB-IoT.

Díky vzájemnému propojení a komunikaci, která probíhá i skrze stěny a stropy, je možné měřit a podrobně analyzovat například obsazenost budovy, teplotu, vlhkost či hladinu oxidu uhličitého. Samotné „kameny“ jsou energeticky nenáročné a vydrží bez výměny baterie až pět let. Výsledkem je, že díky efektivní správě mohou majitelé budov ušetřit až statisíce eur ročně.

V pilotním režimu již zmíněná technologie funguje právě v sídle Vodafonu. Jeho zaměstnanci mají díky Spaceti komplexní digitalizované služby, které mohou ovládat pomocí mobilní aplikace. Oddělení správy budov přináší přehled o obsazenosti a rezervaci místností nebo židlí ve sdílených kancelářích. Možné je také sledovat obsazenost garáží, rezervaci parkovacích míst a nabízí navigaci na konkrétní místo.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ve sklepě s Pavlem Zimou

Šéf Seznamu poskytuje rozhovory poměrně často, nás ale přeci jen zajímaly trochu jiné věci než obvykle. Třeba startupová scéna, kterou Seznam začíná pečlivě sledovat a podle Zimy se počítá s tím, že pro budoucí růst se firma neobejde bez dalších akvizic, včetně těch vyloženě startupových v případě začínajících českých online projektů.
Přečtěte si více

Infografika: Kdo chce pracovat pro české startupy?

Pracovní portál StartupJobs.cz vytvořil na základě svých dat infografiku o tom, jací lidé se o práci ve startupech ucházejí, jaké mají vzdělání, jakými dovednostmi nejčastěji disponují nebo jak moc při hledání práce využívají LinkedIn. A přihodil k tomu i pár dalších zajímavostí, třeba že nejaktivnější zájemce reagoval na skoro tři desítky různých nabídek a nejstaršímu bylo 65 let.